långfrukost och nakna kroppar

Började dagen med långfrukost, kanske en av de bästa vanor jag har. Så länge det finns tid för en riktigt långfrukost, så finns det tid för att göra en underbar dag.
Idag blev det finn crisp med groddar, ost, lök, gurka och paprika. Yoghurt med havrepuffar, lite vindruvor, kaffe och ett champagneglas med juice. allt på ett litet silverfat.
 
Sen sprang jag fram och tillbaka till tvättstugan, för att tvätta det lass av smutstvätt jag samlat på mig. Och nu är planen att bege mig till IKEA och köpa fotoramar.
I måndag köpte jag en väldigt fin bok med aningen vuxna bilder, vackra svartvita fotografier på fina kroppar, och dessa ska nu ramas in och förhoppningsvis inom en väldig snar framtid hänga på väggen i mitt vardagsrum.
 
Det kommer bli så fint.
 
I helgen blir det jobb, är nu tillbaka på Jysk med en 50% tjänst fördelat på tre dagar i veckan, och resterande del arbetar jag på djursjukhuset ifall det behövs. Detta ger mig både trygghet och frihet. Jag har tryggheten för att veta att jag var månad får in pengar för att betala alla mina räkningar och för att kunna leva, men även möjligheten att jobba upp min lön så att jag kan spara pengar, shoppa eller göra nått annat kul.
Trygghet och frihet är två starka ord, som ger mig glädje över att de finns i samma mening.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback