Idag var första gången som jag har dykt.

jag har dykt i en pool och ute i havet. Och jag tyckte tyvärr inte att det var det coolaste jag gjort, inte heller det mest ocoolaste heller. Inte heller skit coolt- det faktum att jag träffade 3st fransmän som jag guidade runt i Chania som om jag aldrig gjort annat, de behöver ju inte veta att jag nuförtiden jobbar på kontoret.

Däremot hände något rätt fantastiskt: jag mötte gäster, från förra året, på hotellet där dyk lektionen var.
De kände igen mig både vid för- och efternamn, vilket var väldigt smickrande, men ännu mer smickrande var det när de berättade att de läser mig blogg.

Ni som känner mig och vet hur jag är kan ju gott förstå att jag lyckats slänga ur mig någonting om blogg på en utflykt eller på en buss, och vips så har detta FINA, RARA, SÖTA  Motala-paret funnit den, och faktiskt, ännu mer fantastiskt, läst den i 1 år. Läst om mig, mitt liv och mina tankar, och det gör mig så stolt.

Just nu ska jag somna med en litet glädje skutt i hjärtat.

nyheter på grekiska

Det är en väldigt surrealistiskt känsla att se norge på första minutrarna av de grekiska nyheterna. Att höra hur man pratar om ett land, så när mitt eget, på ett språk som jag inte förstår. Hur dom gamla fina tanterna och farbröderna skakar på huvudet åt vart världen blivit av. Och vi kan inte annat än att hålla med.

ansökan

innan jag åkte hem på semester kom ansökningarna för vintern, för chefstjänsterna. och det var tt skönt beslut när jag i hjärtat kände efter om jag vill åka iväg en säsong till. Jag känner mig långt ifrån redo för att lämna "utlandet"- om man nu kan kalla det så, jag vill fortfarande ge mig ut på äventyr och utvecklas, men jag känner mig klar med mitt jobb, jag vill inte sitta på hotell serivice och ha utflykter igen, och inte heller sitta med flygplatsansvar som jag gör nu. Så jag sökte ingenting. Och ångrar mig inte en sekund. Medans mina kollegor får sina erbjudnanden, eller blir sura och ledsna över att de inte fick det de sökte, så är jag lugn.

Jag har ingen aning om vad hösten/vinter har att erbjuda mig. Men jag kommer inte att arbeta som jag gör just nu. Jag tänker inte vara någonstans där jag inte trivs. Jag tänker upptäcka, uppleva och leva istället.

Vart det blir är en annan fråga, Stockholm, Sverige, London, Jorden runt, Australien, Norge, bara framtiden kommer att veta, men oavsett så kommer jag må bra!

så någon som har ett jobberbjudande till mig elelr varför inte en lägenhet, im all ear!

ett litet hopkok av bild från semestern.

@starbucks

Idag har jag varit ledig, jag har ätit brunch hemma i sängen framför datorn, simmat i havet och solat en liten stund, läst ut boken "en dag" åh hej vad jag gillade den. Och nu sitter jag inne i Chania på Starbucks, dricker kaffe och äter en kaka och myser i min ensamhet. Det är över 2½ veckor sedan jag var i Chania, ingenting som jag egentligen tänkt på när jag är "hemma" i min del av chania med som märks tydligt nu när jag sitter här.

Jag har saknat Chania, jag älskar städer med gammal charm, slingrande vägar, fullt med människor att beskåda.

Just nu jobbar jag, eller det är iaf vad jag försöker göra. Försöker att översätta mitt cv till engelska så att jag ska kunna söka jobba, utanför sveriges gränser.  Här är det då väldigt tydligt hur få ord jag har i mitt engelska ordförråd, så jag får försöka göra detta och sen se om jag kna finna en engelsk person som kan läsa igenom det.

Nu ska jag återgå, snart är det dags för middag också, tjejerna kommer in och möter upp mig här i staden.

besök, mål, tankar, livet

det tar en stund mellan mina uppdateringar nuförtiden. Finns egentligen ingen speciell orsak.
Nu har jag varit tillbaka på kreta i över en vecka, en vecka med ac. Tänk er när jag kom ner hit i mars och jag sov med alla mina tjockaste kläder, sen blev det okej och sen över en natt pissevarmt. och innan jag åkte på semestern so'v jag utan kläder och utan lakan och ändå var det för varmt. Tänk er då när jag kom tillbaka och fick mottaga kontrollen till min ac.

Dagen efter jag kom tillbaka från semestern kom Camilla, en av mina kompisar från stockholm. i en vecka var hon här hos mig och hjälpte mig få mina känslor och tankar på rätt ställe. Efter semester, besök och friheten att kunna tänka har gett mig ett litet annat perspektiv på hur livet är just nu. och vad jag vill ändra på.

innan jag åkte hem slutade jag även röka, och imorgon är det tre veckor sedan. Rökfri är bra, billigare, hälsosammar, skönare. men också väldigt energikrävande och jagande men helt värt de.
Denna vecka (våra veckor startar alltid på lördagar, eller vårt schema och därefter vårt liv och tänk) har jag redan tränat 3 gånger. Innan jobbet i lördags körde jag kondition och simmande, igår promenerade jag och hanna efter stranden och körde hemma gym i en lekpark samt intervall-träning och idag blev det en havstur.
Nu jäklar. Så medans de andra har festat  på kvällarna har jag numera kurerat mig hemma med frukt, mörk choklad och film. Eller tränat.
Nu är det bara att göra det till en vana, och inte göra som förra gången.
Den här gången, ska det inte bli för mycket och för jobbigt.

har också numera två mål med min tid på kreta:

• ta dykar certifikat. börja helst igår.
  • hoppa Bungy Jump

Detta är något som jag tids nog vill göra och nu har inom räckhåll, så detta vill nog bli mina födelsedagspresenter till mig själv .  Nu är det dags att sova så att jag kan utnyttja min lediga morgondag på bästa sätt, med sol&bad, middag och bio i chania.

ta hand om er.

Tack för veckan fina du!

Semester vecka i Sverige!

Imorgon är det dags för mig att återigen ta mitt pick och pack och bege mig "hem" till Kreta,
Sverige och Stockholm har med allt vad det inneburit varit alldeles underbart. Helt underbart!

Vissa känslor, platser, människor och minnen finns alltid kvar, hur du än bärdig åt!

Min kamera har inte gått så flitigt som jag hoppades på, min huvudet är fyllt av galna bilden!

SVERIGE

Jag landade i sverige tidigt tidgt igår morse, och kan konstatera att den här semester kommer ge mig så mycket mer än vad jag från början trodde. Kan man ha det bättre?

Igår käkade jag svensk frukos, filmjölk, oboy och polarmackor med skinka, samtidigt kollade vi på fucking åmål!