Sista jobbet..

Förra helgen påbörjade jag och mamma det sista arbetet i lägenheten, renoveringen av hallen.
Okej, det kommer inte alls bli det sista eftersom jag redan planerat hur jag ska göra i förrådet. Jag har ju inget källarförråd och måste därför få plats med saker som resväskor, flyttkartonger och kubbspel, samtidigt som jag vill ha ordning och struktur där också!
Men som sagt, hallen, hade en önskan om att det skulle gå snabbt och enkelt, men absolut inte, cementspackel och sju lager tapet, till och med på garderobsdörrarna! Ghaa. Än så länge har vi gjort första delen av hallen med att riva tapeter, mycket kvar, minst sagt!

Men det blir nog bra när det blir klart.

Ibland får jag frågan om varför jag lägger ner så mycket tid på min lägenhet när det trots allt bara är en hyreslägenhet.
Tapeter och allt material till renoveringen står hyresvärden för, tiden är min, förvisso, men jag kan med handen på hjärtat säga att köpa en lägenhet i sthlm är så långt bort att jag hellre lägger ner tid att få en härlig sunklägenhet att bli en oas för själen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback