Ledig eller typ arbetslös.

Startade dagen med en timmes härlig promenad med mamma i Haga Parken.
Hela parken var fylld av glada människor som grillade, spelade fotboll och tränade. Alla dessa leenden måste komma från solen.

Björkarna har börjat knoppa!

Fint stängsel.

Fika vid kopparstälten

När mamma sedan gick på jobbet bestämde jag mig för att baka,

Fantastiska Kladd-Kake-Muffins-Smet

Grädda grädda liten kaka.


Färdiga.
Här kommer receptet ifall ni själva vill göra mina super muffins eller superkladdkaka:

Du behöver:
2 Ägg
2½ dl strösocker
150 gr smält smör
5 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1½ dl vetemjöl
lite salt
ca 1 dl tinade och mosade hallon
ca 1 dl hackad choklad (efter tycke och smak, jag föredrar mjölkchoklad)

Gör så här:
Vispa ägg och socker,
Blanda samman vetemjöl, vaniljsocker och kakao (sikta den genom tea-sil ifall du vill undvika klumpar) och salt i en ren bunke, Rör ihop dessa med ägg och socker blandningen, tillsätt det smälta smöret och blanda till sist in hallon och choklad. Grädde mitt i ugn på 150 grader i ca 20-25

Här kan du antingen välja att göra i form, isf ska denna smöras och bröas (ströbröd) innan, eller så tar du muffinsformar.

Njut!


Men så måste man ju också äta, kan ju inte överleva på sötsaker,
så jag slog ihop en typ av sallad med pasta, röd lök, gurka, ost, skinka och avokado.
Och drack saft med is til, i solen på balkongen.

I samband med att jag bakade muffins, tog jag också fram smör för att göra chokladbollar,
så nu är frusen på bredden fylld med sötsaker.

Ett litet försök till att visa uppskattning när mamma kommer hem från jobbet.

Nu ska jag hoppa in i duschen, för att träffa sandra och ta en after-(not)-work i solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback