Fina Presenter...

Det är väl bland det bästa som finns, jag har fått många fina presenter i mitt liv, men den senaste var nog när mina kollegor i chania firade min födelsedag genom att ge mig en fin tårta, ett par örhängen och 10 glada kollegor som sjung för mig på 4 olika språk.

Men det slog mig faktiskt nu om en annan fin present, Min kompis Sanna reste i Bolivia för ca 2-3år sedan, och hade på resan med sig en systemkamera för att kunna dokumentera allt som kom i hennes väg, sen kom hon hem till sverige igen för ett kort besök, och sen började sparande av pengar för att kunna återvända tillbaka för att uppleva mer, men vad händer, självklart går hennes kamera i stöpet. Jag kommer ihåg när jag talade med henne om det, när hon beskrev känslan av att nu vara utan denna kamera på resan, hur ledsen hon var.

Men så går det inte särskillt lång tid förrän Sannas syster Lina kontaktar mig på facebook. Hon ville så gärna ge Sanna en ny kamera att hon tog kontakt med en massa av Sannas kompisar för att samla in pengar till denna härliga fotomanick. Och vips flips så fick sig Sanna en ny kamera i födelsedagspresent, av hennes mamma&Pappa, Syster, och en himla massa vänner! Det är väl fint!

Tillsammans kan man göra underverk!

Och vilken tur det är, för de bilder som Sanna tagit på denna resa, är helt enkelt otroliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback