Torsdag=Jobb, Apollo Tjejer, Rödvin

I torsdags jobbade jag mitt första pass sedan jag kom hem till sverige, visseligen var passet bara fyra timmar men det är ganska skönt att kunna få mjukstarta utan att bli stressad. Efter jobbet tog jag tåget till Söder för att möta upp Lina och Hanna. Vi gick alla guideskolan tillsammans -10, sen arbetade vi ihop vinter 10/11 i egypten, och sommaren -11 gjorde vi alla Chania och Kreta.

Både jag och Lina har bestämt oss för att stanna hemma den här säsongen, medans Hanna tidigt imorse tog sig till Bulgarien, så i Torsdags lyckades vi planera in en dejt med rödtjut.


Hanna


Lina.

Vi startade på Högbergs där vi drack 2 flaskor vin, surrade, skrattade, träffade två amerikaner och försökte beskriva vart det var bäst att gå ut, att säga Berns eller Falukorv på svengelska har aldrig varit roligare.

Sedan gick vi vidare till Ljunggrens där vi mötte en full norsk som bjöd på vin.

Efter det smet vi vidare till Marie Laveau där vi tillsammans med ett gäng svenska killar/pojkar/män drack en flaska vin, fann ett par roliga glasögon och dansade bugg.


Väldigt bra läs-brillor måste jag säga.

LIna var som alltid lite bättre.

Efter detta så kom vi på att vi behövde korv, in på sevan och fnittrade som tonåringar. Det var ju inte direkt konstigt att vi fick visa leg på ljunggrens och att vakten kom med en spydig kommentar ala "tjejer, leg tack, det är 23 här" och när Hanna då som i september fyller 27 tar upp legget som skrattar vi kanske till och med ännu mer.

Men korv och kokostopp senare stuvandes vi in i en taxi där vi slutligen hamnade i Linas lägenhet i Årsta. Att Linas yngre bror låg inne i sitt rum och försökte sova, (vilket jag inte tror gick så bra) det glömde vi ju liksom bort där!

Det var verkligen en super kul kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback