Beslut.

För lite mer än en vecka sedan hade jag en telefon intervju med ett företag i London, samtalet lät lovande och jag svarade att jag skulle se på möjligheterna för att komma ner till london för riktigt intervju.
Fördelarna med jobbet var många, eget ansvar, heltid, tillsvidare, betald semester osv.
Nackdelarna var en del också även om mycket inte handlade om själva jobbet, mindre bra lön, startade omgående.

Sedan dess har jag gått på magkänsla och funderat hur jag ska göra.

Jag slutade trots allt för att apollo för att jag ville ha en sommar i sverige med allt vad det innebär. Ekonomiskt sett vore det självmord att flytta till en av europas dyraste städer utan någon buffert, och då missar jag hela sommaren i sverige och får sitta i mitt rum i london och äta nudlar för att det är det jag har råd med.

Så idag tog jag mig modet att skriva ett mail, tacka för intresset men snällt förklara att jag inte har någon möjlighet att flytta till london om mindre än en månad. Det bar emot mig men jag ser verkligen ingen lösning på det, förutom att stanna i sthlm, bo hos mamma, jobba och spara pengar. Pengar är alltid bra att ha.

Sen måste jag nu när jag får lönen boka hotell och tågbiljetter till göteborg i juni när jag ska på bröllop!

Nu ska jag duscha och bege mig ut i solen med stegräknaren!

Kommentarer
Postat av: Motala

Låter som ett bra beslut...Men kan förstå att Du blir frestad. Var till Södertäljetrakten igår. (Järna).. Härlig dag .Våren var något senare där än här.. Men så härligt det är nu

2012-05-02 @ 11:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback