väskorna är fortfarande öppna...

Imorgon klockan tolv kommer en shuttle buss och hämtar mig, för sista gången till Regnstigen. När jag återkommer från Thailand har min mor hunnit flytta in i sin nyproducerade lägenhet (vilket hon faktiskt redan gör i helgen).

Väskorna är fortfarande öppna och när jag ställde min stora väska på vågen så insåg jag återigen att det där med packning är min starka sida. Endast mina kläder och några skor vägde 20 kilo. Och att tro att jag får ner det sista av kläderna och smink och krafs på de sista 10 kilorna är bara att glömma. Så därför packar jag nu återigen upp allting och hoppas att jag nu kan ta bort en hel del kläder.

Efter ett snabbt springpass på stan har jag återigen kommit hem med nya saker att packa, typ skumtomtar, julkalender, go-gotta från gottcenter, mascara och rollon, nya trosor osv.

Annars så känns det ganska mysigt i lägenheten med saker överallt, Whitney Houstons ultimate collecation på hög volym och mys form av pepparkakor och mandariner.

Tiden i Stockholm har, precis som alla andra gånger jag varit hemma, gått för snabbt, men jag lämnar Stockholm med en massa fina minnen, Bilder (som kommer upp så snart jag når Thailand) nya känslor (eller ickekänslor de ska kallas) osv.

Nu är jag nästan helt Redo för elefantridning, surfning, thai mat, smutsiga gator, härligt turkost vatten och en fin lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback