Thailand, Phuket



I onsdags klockan tre på eftermiddagen påbörjade jag och Eric (som tidigare på dagen ankommit till stockholm från Umeå) vår resa till Thailand, Flög till berlin där vi mötte upp Mattias, som sedan följde oss till Bangkok, vi resten vid sju tiden på kvällen från berlin och landade vid tolv på dagen i Bangkok. Resan var fruktansvärd, bra vad att man fick fri dryck hela vägen, och att jag inte behövde betala för min övervikt. Men inte en blund kunde jag få under hela resan ner. Medans Eric sov mest nästan hela tiden. I Bangkok möttes vi upp av en Chaufför som körde oss till Apollo-Kontoret i Bangkok, Kontoret var annolunda från alla andra apollo kontor jag sett. Mitt i stan i en skyskrapa tillsammans med övrig Kuoni personal satt vår personal. Där fick vi ta passbilder, flottiga och äckliga som vi var av värmen restid och trötthet.

Vid fem tiden tog vi en taxi tillbaka till flygplatsen och då kunde jag inte hålla ögonen öppna längre. Eric skulle be mig att titta på någonting under färden, och jag hade öppnat ögonen, vridit huvudet och sedan somnat igen, halva vägen hade jag tydligen sovit med ögonen öppna. Mest för att jag ville hålla mig vaken tills jag kom in i flygplanet. På planet som vid åtta tiden skulle ta oss till Phuket, var först en halvtimme sen och sen när jag somnade, vaknade jag efter endast tio minuter. Så det var en rätt trött Bodil som jublade när både mina bagage kom upp på rullbandet i Phuket. Vår PersonalChef Sanna kom och hämtade oss, och Turen från flygplatsen till Villa Tona, mitt hem, tog ca 40-50 minuter. När vi kom fram möttes vi av Carl, vår destinationchef och sen fick vi ÄNTLIGEN gå upp till våra lägenheter och duscha och sova. Sov som en prinsessa i min fina lägenhet och min stora mjuka sköna säng.


Gårdagen spenderades på destinationskunskap. jag och Eric försökte finna alla våra hotell, samt se oss omkring. Vid halv två på dagen blev vi hämtade med mini buss för att obsa (observera) vår första utflykt, Elephant experiens. Där fick vi en genomgång om hur riset produceras, fick åka vattenbuffel, och lite demontration för hela processen av risodlingen. Sen fick vi möta parkens unga elefanter. De gjorde konster för oss, sparkade boll, hälsade, spelade munspel och vi fick ta bilder tillsammans med dom.
Efter det mötte vi parkens ädlsta Elefant, en dam på 34 år. Henne fick vi mata med frukt samt tvätta och sen se henne bada i en stor bassäng. Kvällen avslutades med en middag tillsammans med mitt team på nio personer.

Lunch med Linda i Bangkok.

Idag har vi kollat på Karon Beach, och Patong. Det blir en hel del promenerande innan man finner hotellen, trött av solen och luftfuktigheten som hänger över en. Och när det äntligen kommer lite regn på kvällarna är det ofta ett skyfall på ca en halvtimme. Då blir luften lite enklare att ta in, och efter ytterligen en halvtimme är marken torr igen och allt kommer till liv igen.


Starbucks förtjänar självklart ett besök på morgonen. priset för min Veti Latte (stlk large, 150 bath, detta motsvarar ungefär 30 kronor, fortfarande dyrt med gott, och betydligt billigare är Kretas 4,85 euro ca 45kronor)

Thailand är vackert på så många sätt, och jag förstår att människor kommer hit flera gånger i rad. Thailändarna är vänliga, maten är god och super billig, även ifall inte solen syns är det ändå ypperligt väder för att vara på stranden. Som alla andra länder har även thailand sina egenheter, som elektricitet, stolpar som väger förmodligen hur många kilon som helst är helt belamrad av alla kablar, trafiken är en sak i sig själv ( och jag gruvar mig lite inför den dagen då det är dags för mig att köra i vänstertrafik för första gången).



Här sitter jag och kollar på när Brasilien och Italiens damlag (kan man säga så när det bara är två stycken) spelar vollyboll vid en läktare på stranden. Svettem rann som bara den och lite röd har jag nog allt blivit under dagen, solkrämen rinner väl av vid första svettning.


Sen besökte vi som sagt Patong och den beryktade gatan Bangla Road, där finns det gott om både sprit, lady boys, prostituerade samt massa folk på kvällarna, men innan jag blir varm i kläderna och känner att jag klara en natt där tar jag och börja med en dagstur.

Här är Eric, han är en trevlig prick som älskar kaffe, som pratar härlig norrlänska och har perfekt colgate smile.

Jag har än så länge tagit ganska lite bilder på stranden och havet, mest pga av att det varit disit på dagarna så bilderna blir inte så fina. Hoppas på bättre väder nu i dagarna.


Det var allt ni får nu, det tar lite tid att ladda upp bilderna så jag får fortsätta senare.
Nu är klockan åtta på kvällen här och jag ska iväg med Eric för att försöka finna lite mat.
Och sen blir det nog en tidig kväll. Så att man får ordning på kroppen.

snart kommer också bilderna från gävle och lite mer höst och självklart en skydundras massa mer från thailand!
Hoppas ni alla har det bra där hemma! Ni är de bästa <3
puss






Kommentarer
Postat av: Anna H

Va roligt att se Bodil, det ser underbart ut måste jag säga!

2011-11-06 @ 08:14:36
Postat av: Maria

Trevligt med lite liv här i bloggen, hoppas det fortsätter så. Vill ha massa thaiinkägg. Gött att du klarade dig utan övervikt. Ser verkligen grymt fint ut:) Puss och kram på dig Boddan

2011-11-06 @ 23:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback