Kata View Point/Phromethep Cape

Jag och Eric tog oss upp till Kata view point idag, tur att vi hade bilen för dig skulle jag inte kunna gå.
Därifrån  har man utsikt över Kata Noi, Kata beach och Karon Beach. Och solen var till och med snäll nog att titta fram under tiden vi var där.



Mellan de två största stränderna, alltså de två längst bort bor jag!

Sen åkte vi också till den sydligaste spetsen av Phuket, Phromthep Cape, och kollade på utsikten.
Det var i dessa delar av Phuket som turismen startade eftersom de låg väldigt nära Phuket Town, nuförtiden har byarna runt omkring där nere hamnat lite i skymundan, men vill man se en mäktig solnedgång, är det tydligen hit man ska bege sig.







Där fann jag även den här lilla rackaren samt såg min andra orm på två dagar.


Nu ska jag iväg igen, nu upp emot kamala och Surin för att checka några av hotellen där,
och ikväll blir det middag tillsammans med en av våra samarbetspartners.

Till er där hemma säger ajg: Godmorgon!


Kommentarer
Postat av: mariaa

det är så himla fint. Ser verkligen härligt ut. Kanske mindre ropligt med ödlor och ormar bara

2011-11-09 @ 14:22:11
Postat av: josefin

så underbart ut ser ut att ha de bodil!



gillar bilden från Kata view point, har en nästan EXAKT likadan.. =)



http://emmajosefinwedin.blogg.se/2011/january/plusgrader-och-billiga-drinkar.html#comment

2011-11-09 @ 19:18:38
URL: http://emmajosefinwedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback