Coral Beach

Idag har vi varit ute på utflykt igen, med dyk och snorklingsfirman vi arbetar tillsammans. Vi åkte speedboat ca 15 minuter ut från hamnen i Phuket Town, där hamnade vi på Coral Beach. Vita sandstränder, massa massa koreaner (tydligen är det väldigt vanligt att de matchar sina outfits med varandra, lik mönster på shorts som på tjejens klänning osv, mycket kul), och självklart palmer och fin skog. Precis efter vår ankomst öppnade himlen sig och regnade lite på oss, då smet vi under tak och myste. Det är så skönt i Thailand, när det regnar här, regnar det mycket, men lika snabbt som himlen blev svart och asfalten blev en sjön har det torkat upp igen och luften blir lättare.


Shila var med, precis som resten av guiderna i mitt team (med undantag från team Khao Lak)

Stina.

Eric gjorde Snöänglar i strandkanten.

Coral Beach

Eric stod på händer, så glad var han.


Efter turen blev det en dusch i lägenheten innan vi åkte och handlade. I ett stort fint och lyxigt köpcentrum (Phuket Festival)  handlade vi Gófika (starbucks) och handlade mat, jag fick även med mig en ny handväska och två stycken Victoria Secret body lotions hem. Efter det, när jag spenderat närmare 2500 bath, ca 500 kronor, käkade jag en middag bestånende av stekt ris och grönsaker för endast 50 bath ( 12-15sek) nedanför lägenheten och sen har jag spenderat kvällen med att sortera min tvätt som ska till tvätteriet, hängt upp alla mina rena kläder på galjar, skrivit ett jätte långt inlägg om en vän (som hon ska få godkänna innan det läggs ut på nätet) och läst på lite om allt möjligt. Nu ska jag gå och sova, för imorgon är det på med löparskorna igen och upptäcka Phuket.

Igår åt vi team middag på en av våra restauranger och efter det spelade vi tiderna längst biljarspel, sex personer, 3 berusade, 3 nyktar, alla spelade lite dåligt, men det borde i praktiken vara omöjligt att spela så länge som vi gjorde.

Stina koncentrera sig, vilket egentligen var helt meningslös eftersom vi alla var riktigt dålig!

Under denna match har jag också druckit min första öl i thailand, tidigare på kvällen drack jag mitt första glas vin.
Detta var min middag igår:

Biff med potatisgratäng och bea, allt mitt fokus låg på att äta upp köttet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback