@starbucks

Idag har jag varit ledig, jag har ätit brunch hemma i sängen framför datorn, simmat i havet och solat en liten stund, läst ut boken "en dag" åh hej vad jag gillade den. Och nu sitter jag inne i Chania på Starbucks, dricker kaffe och äter en kaka och myser i min ensamhet. Det är över 2½ veckor sedan jag var i Chania, ingenting som jag egentligen tänkt på när jag är "hemma" i min del av chania med som märks tydligt nu när jag sitter här.

Jag har saknat Chania, jag älskar städer med gammal charm, slingrande vägar, fullt med människor att beskåda.

Just nu jobbar jag, eller det är iaf vad jag försöker göra. Försöker att översätta mitt cv till engelska så att jag ska kunna söka jobba, utanför sveriges gränser.  Här är det då väldigt tydligt hur få ord jag har i mitt engelska ordförråd, så jag får försöka göra detta och sen se om jag kna finna en engelsk person som kan läsa igenom det.

Nu ska jag återgå, snart är det dags för middag också, tjejerna kommer in och möter upp mig här i staden.


Kommentarer
Postat av: Denise

Du är så himla fin, Bodil!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback