besök, mål, tankar, livet

det tar en stund mellan mina uppdateringar nuförtiden. Finns egentligen ingen speciell orsak.
Nu har jag varit tillbaka på kreta i över en vecka, en vecka med ac. Tänk er när jag kom ner hit i mars och jag sov med alla mina tjockaste kläder, sen blev det okej och sen över en natt pissevarmt. och innan jag åkte på semestern so'v jag utan kläder och utan lakan och ändå var det för varmt. Tänk er då när jag kom tillbaka och fick mottaga kontrollen till min ac.

Dagen efter jag kom tillbaka från semestern kom Camilla, en av mina kompisar från stockholm. i en vecka var hon här hos mig och hjälpte mig få mina känslor och tankar på rätt ställe. Efter semester, besök och friheten att kunna tänka har gett mig ett litet annat perspektiv på hur livet är just nu. och vad jag vill ändra på.

innan jag åkte hem slutade jag även röka, och imorgon är det tre veckor sedan. Rökfri är bra, billigare, hälsosammar, skönare. men också väldigt energikrävande och jagande men helt värt de.
Denna vecka (våra veckor startar alltid på lördagar, eller vårt schema och därefter vårt liv och tänk) har jag redan tränat 3 gånger. Innan jobbet i lördags körde jag kondition och simmande, igår promenerade jag och hanna efter stranden och körde hemma gym i en lekpark samt intervall-träning och idag blev det en havstur.
Nu jäklar. Så medans de andra har festat  på kvällarna har jag numera kurerat mig hemma med frukt, mörk choklad och film. Eller tränat.
Nu är det bara att göra det till en vana, och inte göra som förra gången.
Den här gången, ska det inte bli för mycket och för jobbigt.

har också numera två mål med min tid på kreta:

  • ta dykar certifikat. börja helst igår.
  • hoppa Bungy Jump

      Detta är något som jag tids nog vill göra och nu har inom räckhåll, så detta vill nog bli mina födelsedagspresenter till mig själv .  Nu är det dags att sova så att jag kan utnyttja min lediga morgondag på bästa sätt, med sol&bad, middag och bio i chania.

ta hand om er.


Tack för veckan fina du!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej

Bra Bodil jag beundrar dig! Starkt jobbat, träning och motion är inte dina starka sidor, slit på det lönar sig i framtiden.

Pappa

2011-07-19 @ 10:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback