kontrasteras stad

Jag gillar Kairo, det är en av afrikas största städer, det myllrar av människor, bilar, åsnor, föroreningar och allt däremellan. Ibland nyper jag mig i armen när jag jobbar, och ibland slår jag mig själv i ansiktet för att jag inte uppskattar mitt jobb till 100%, jag får ju se helt fantastiska saker.


Kairo från avstånd från bussen. Gästerna brukar bli facinerade över staden redan här.

En helt vanlig enkelriktad gata.

Ett helt vanligt hus, husen har alla samma bruna nyans på husfasaden,
detta pga av föroreningarna, husägarna måste en gång per år tvätta fasaden,
och jag gillar att man inte gjort det nyligen på detta hus.



Giza området, påväg ut mot pyramiderna!

Här kan man till och med konturerna av pyramiderna.
på tisdag är det dags igen, men denna gång med en 2 dagars tur!
Det kommer bli underbart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback