Nästan 2 veckor hemma i svea.

Idag har jag varit hemma i sverige och stockholm lite mer än 2 veckor.
Jag har jobbat tre dagar, och de andra dagarna har ja lyxat hemma.
Jag har levt ett hektiskt år, med en massa nya intryck, möten, möjligheter och smärtor.
Och när jag befinner mig mitt uppe i detta liv, som jag älskar så starkt. Så finns det inte riktigt tid för att känna efter, fundera och bejaka, man är hela tiden uppe i något. Eller påväg någonstans.
Så dessa två veckor har varit väldigt nödvändiga. Kanske många skulle tycka att de är tråkiga veckor hemma.
Liggandes i soffan, sovandes i sängen, eller kollandes på tv. Men jag känner att jag behöver det.

Idag är det helt okej väder i stockholm, hade man haft riktiga vinterkläder kanske man till och med skulle kunna njuta av vädret, minus 5-7 grader, solen som skiner och snöflingor som yr dit vinden för dem. I mina ögon är det mest bara jobbigt att de blåser omkring, de får mig att frysa lite mer, kladdar ner sminket och finns överallt.

Nu ska jag strax bege mig iväg in till stan för att fika. Och en vardagslyx i mitt liv just nu. Fika på stan.

Snart blir det nog också en tripp upp till öset, bispis och kanske åre och hälsa på mormor,morfar, hannah och veronica!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback