Kvart på fyra.

Phuket 09:00

inatt skulle jag åka till flygplatsen tillsammans med min norska kollega shila för att möta våra nya Oslo gäster. Igår skrev shila ett sms ´på kvällen, vi drar kvart på fyra.
Okej, godnatt skrev jag tillbaka.

Beger mig ut på en löptur, kommer hem, duschar och lägger mig i sängen. ställer klóckan på halv fyra, då har jag lite mer än 40 minuter på mig, tänker jag. Hoppas upp ur sängen på morgonen och hinner inte ens gå in i badrummet innan min telefon ringer, shilas namn på displayen, Svarar med " du sa kvart på va, vilket är nu?"

Panik över att klä sig, sminka sig och vakna till och befinna mig i bilen på fem minuter. För ett kort ögonblick igår glömde jag bort att norskans kvart på, betyder kvart i.

Men nu är jag hemma igen, och börjar inte jobba förrän vid tre tiden, kan inte riktigt bestämma mig om jag ska sova några timmar, eller gå ut och springa, tror dock att sömnen är viktig idag, efter att ha börjat tre på morgonen tre dagar i rad är jag lite vimsig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback