Regniga och Soliga bilder från semestern!


Så här såg himmelen ut när vi flög in över athen på fredagsmorgon.

Så här såg Skiathos ut från mitt flygplansfönster.  Lite mulet och moln som lovade regn.

Hela sällskapet på 16 personer åt en lunch tillsammans vid stranden.

Mira var utomlands för första gången men tyckte nog inte att vädret var så speciellt som hon hört första dagen.

på kvällen började regnet vräka ner så att jag blev blöt av att gå från vår lägenhet till Anna&Mira som bodde ca 2 meter ifrån oss.

Det öste verkligen ner vilket ibland kan vara svårt att fånga på bild.
Den kvällen påbörjade jag, Malin, Ante och Anna vår chicago turnering som slutade samma kväll.
Jag kom sist. Anna och Ante kom nog kankse på delad första plats.

På söndagen begav vi oss in till stan för att fördriva tid då molnen inte heller den dagen ville slingra sig för solen som fanns där under de tjocka molntäcket.

Samlad trupp och mindre vackra miner från släkten Wärme

En del av Skiathos Stad.

Jag försöker mig på en pose vid en stenmur iklädd mina nya presenter från systrarna.
Samt mitt väldigt dyra diadem (som jag en dryg vecka senare finner för en tredjedel på hm i aten)

Det låg en ubåt och pyste under ytan till minne av en olycka som skedde på samma plats, samma dag, ett annat år.

Mira och Malin gungade ikapp i hamnen.

För att senare ta sig mod till att trotsa vädret och bada i poolen.
Jag var sjuk och höll mig påklädd ovanför poolen.

På kvällen var vi inne i stan och åt middag, mormor och morfar matchade varandra fint i liknande koftor,
och morfar skålade och var glad!

Fina kusin var med och gav mig en och två skrattattacker under veckan,






Sen på kvällen när vi släppte mormor och morfar och dom gick vilse gick vi och tog en drink i trappan.
Mysigt och här kan jag se mig spendera flera kvällar, kanske högst upp på ansökningsönskningarna inför nästa sommar?

Malin och Mira byggde sandslott på måndagen när vi bestämde oss för att åka till stranden.
Trots moln, kyla och regndroppar.. Jag spenderade halva dagen under min stora stora egyptiska sjal som täcke för att jag frös så mycket, men när solen visade sig så blev jag bättre och kunde njuta av solen som alla andra..

Nu blir det inga fler bilder för idag. Fortstätter imorgon kanske!

Puss

Kommentarer
Postat av: Victoria

..Tyckte jag kände igen den där mysiga kudd-trappan!! Där va vi förra året ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback