shopping

Just nu lever jag i en cirkel. Jag hatar det och älskar det till tusen.  I fredags fick vi lön och min fjuttiga reseledarlön som sällan är särskilt hög, blev alldeles jätte liten när jag både hade semester och dagarna hemma på den. Så idag är det den 1 November och jag har lika lite pengar på mitt konto som jag hade under tiden jag gick i skolan. Menmen, jag är fast besluten om att det kommer till att gå fint, om inte annat får jag leva på falafel i en månad, men ett som är säkert är att jag kommer känna mig rik när nästa lön kommer, iaf tills jag ska betala de pengarna jag lånat innan jag  kom ner. Så i vinter blir det nog iaf till att spara lite pengar, hatar att inte kunna välja om jag vill slösa eller spara, tycker inte om när det inte är ett alternativ.
Men jag älskar mitt jobb, jag njuter av egypten som innehåller betydligt mycket mer fart än karpathos.
så bara ekonomin kommer på rätt knöl så blir det bra. Mat hemma i lägenheten är nu vad som väntar mig och min rumskompis den närmaste månaden.

Men igår kväll, vid åtta nio tiden åkte jag och Malin i Hurghada smutsigaste bil till Senzomall, ett köpcentrum ca 20 minuter bort från oss. Malin handlade och kollade på kläder och jag gick med och klämde och kände men köpte ingenting. förrän vi kom till matbutiken. För mig innebär ett fullt skafferi och Kyl Hem. jag behöver mat hemma för att känna mig hemma.

Jag och Malin gick in i affären tillsammans innan vi splittade på oss för att ordna allt. där vandrar jag mellan oändliga hyllor och försöker fundera ut vad som är vad, vilket inte alltid är så lätt när det står på arabiska.
Men efter flera varv runt så kollade jag på klockan och insåg att det var väldigt sent. Möter malin och frågar om vi inte ska börja bli klar eftersom klockan är halv ett  på natten!!
Då blev det lite brottom för oss, för innan vi hade kört hem, fått in allt i hissen och lägenheterna var klocka ungefär halv två. Men nu har jag stekpannor, vattenkokade, massa massa färsk frukt och grönsaker och mitt matlagningsberoende kan börja på riktigt.

Så jag kom ut 650 egyptiska pund fattigare.
Vilket kanske är 800 svenska kronor, men det springer lätt iväg när man måste börja om från grunden allt!
Man kan också säga att jag fick väldigt mycket för pengarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback