Härliga Kairo

Jag var i Kairo igår på 1 dagars utflykt. det gick bra, bortsett från att jag var sjukt trött. När jag kom hem i natt vid tolv tiden så somnade jag och vaknade upp nu för ca en halv timme sen. Så med tolv timmars sömn i kroppen så borde jag vara okej idag iaf.


Här har vi en typisk brödförsäljare på gatorna i kairo, cyklades genom gator jag knappt skulle våga gå på, med ett stort stycke bröd på huvudet och en hand på korgen och en på cykeln. Det kallar jag talang.

Nabil är en av mina favorit chaufförer och jag hoppas att detta inte var den sista turen vi kör ihop.

Min lokal guide

En liten bit av Gizaplatån

här är mannen på El Omda som offers you seven up, or seven down.

Nu ska jag käka frulle och bege mig på jobbet.


Och mormor & morfar, har försökt fått tag i kjell och margareta i flera dagar nu, men dom är aldrig pån hotellet när jag ringer. Hoppas att kunna få tag på dom ikväll och kanske kunna gå ut och äta med dem nån kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback