Danmark Dag 2


Klockan sju började klockan ringa, hoppa in i duschen och göra sig klar för frukost. En stor härlig frukostbuffe mötte oss, så hotell frukost blir det i tre veckor, även om jag kommer att sakna vanlig ost, ägg. Här är det mycket salami, nutellea och till lunch fick vi pasta med köttfärssås innehållande korv!

Här är det lite bilder.



PÅVÄG! På tåget påväg från stockholm till hässleholm. Plugga och fundera.
Här har vi mött upp några av tjejerna från sverige och så här såg det ut i tåget när vi begav oss från helsingör till gellelje. Väl framme fick jag dra min tugna väska som visseligen ser väldigt mycket mindre ut än alla andras på bilden från tåget. men i min stuga stod Malin och välkomnade mig och så bädde vi upp sängarna tillsammans.

Sen kom Elin och Isabelle och hela skaran tjejer var samlande. Och det klickade direkt.

Det är verkligen fullt upp här, Vi har redan haft ett examenstest, fått ett flertal uppgifter, bland annat letat oss runt i den byn gellelje och letar diverse butiker och så. Sen har vi skrivit en sång och gjort en dans. Blivit indelad i klasser som heter som destinationerna, typ bulgarien, grekland osv. Jag ska därför skriva ett till arbete om mitt land, precis som det förra, bara det att jag idag endast har tillgång till datorn och min fritid. Samt göra en översikt om min grupp, osv, därför kan ni inte alltid räkna med uppdateringar från mig, fast å andra sidan. När har jag någonsin uppdaterat varenda dag?

Kanske låter det konstigt att jag tycker mig ha lärt mig bättre skadinaviska? men när man omger sig med alla stråken hela tiden så blir det nästan så att jag själv pratar på nån norsk-danks-svenska. Men jag är helt övertygad om att dessa språk kommer bli så mycket enklare med tiden.

Avslutar och säger tack och adjö med en bild från en pizzeria som vi på begäran skulle ta en spex bild från.



Kommentarer
Postat av: LOWA

hoppas du får en trevlig fredagskväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback