Lite uppdatering om livet på karpathos..

Idag har jag varit ledig, jag började min dag halv tio imorse hos frisören med att försöka få ordning på att dölja alla gråa hårstrån som så gärna uppenbara sig efter ca 5-6 veckor. Blev en klippning och en färgning för ungefär 500kronor, vilket är helt okej. Sist klippte jag och färgade i egypten och då var det självklart billigare, men detta var ändå rätt billigt för att vara grekland.
Hos frisören fick jag också reda på att det snart kommer bli rea i butikerna här, och det är ju bara att veta så att jag inte går runt och handlar någonting som en vecka senare går ner till hälften av priset.

Sedan mamma och malin åkte har tiden bara rusat iväg, jag har hunnit ha några dagar då jag önskade att jag skulle kunna vara hemma i Stockholm med mina vänner och besöka dom platser i stockholm som gör att jag älskar det så. Har också hunnit med vissa dagar då jag vaknat, och känt, jag älskar mitt jobb!

Igår var jag och Lisa ute på äventyr, vi besökte några av byarna här på ön, stannade i en och åt lunch för att sedan bege oss vidare till en annan för att få en guidad tur genom kyrkan osv.
Sen på kvällen blev det en utgång för mig, det är första gången på 1½månad som jag faktiskt är ute på klubben här, och även om jag kanske igår inte tyckte att det var det bästa stället jag varit på så var det skönt att ha varit dit, det är så mycket enklare att förklara för folk hur det är.
Men eftersom klubben inte öppnar förrän 12 så blev det en rätt sen kväll, var hemma vid 5 och gick upp vid nio, så därför tog jag mig en 2½ timmes powernap nu på kvällen så jag funderar på att bara gå ut och äta någonting och sen lägga mig i sängen och kolla på film.

Jag har också lämnat in min dator till en av våra samarbetspartners som jobbar i en juvelbutik och som är duktig på it och min dator har nog inte mått så här bra sedan jag köpte den, plus att han fixat massa program på den osv.

Det är galet att jag varit här i 1½månad och att jag har varit borta i 3 månader hemifrån. 3 Månader, Vart tog dom vägen, undrar jag? Tycker ni där hemma att det känns som tre månader?!

Jag har en massa massa bilder från gårdagen som jag ska försöka lägga upp snart, men just ikväll gick jag från lägenheten utan kameran så det går bli en annan gång!

Tänker på er och hoppas att ni har en alldeles underbar sommar hemmma!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback