Som man bäddar får man ligga = luftmadrass

Igår var min pappa i stan, med sin tjej, dom var förbi mig och plocka med sig en del saker som idag skulle åka till Gävle. Min Säng, samt 4-6 flyttkartonger. Efter packningen åkte jag in till stan för att möta upp min kusin Sabina och tillsammans åkte vi ut till syrran i Täby. Där var lille viggo och lekte för fullt. Jonas var kock och lagade hemma gjord bearneise sås, Syster hade bakat semlor, och pappa och nettan låg i soffan och myste. Så vi åt god mat, kollade på os och hade det mysigt.

Sen missade jag ett tåg när jag skulle hem, men det fick gå ändå. Var hemma vid två tiden och då var det dags för mig att blåsa upp luftmadrassen som jag nu ska sova på i minst 1½vecka. Imorse blev jag väckt vid nio tiden av att min chef var sjuk. Hoppade upp och begav mig på jobbet. Jag har bara 1½vecka kvar på jobbet. Sen är det no more jysk.

Jag har också fått en läxa av apollo inför den stundande kursen, ska skriva ett arbete. Jag ska skriva om Norge, Sverige och Danmark. Styre, folkmängd, historia och lite apollo relaterande fakta. Arbetet ska vara på 3 dataskriva A4 och inne senast 2:a mars. Så jag tänkte försöka spendera min lediga onsdag på Stadsbiblioteket för att få nått gjort. Fördel att inte sitta hemma, samt att det är lättare att vara källkritisk när informationen kommer direkt från böcker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback