Bilder från helgen och dagen.

Idag hade jag min utflykt runt ön för första gången, och en av de danska gästerna berättade för mig att han inte var så god till att förstå norsk. Kanske låter min skandinaviska mer som norska?


I Lördags när jag hade min tur till olympos så fikade jag på ett fik uppe i bergsbyn som hade byggt upp byn i sina kafebord. Väldigt smått och sött!

Utsikten där jag satt och drack mitt kaffe och läste bok medans gästerna gottade sig på olika håll.

En kvinna i Diafani bakar bröd i de traditionella ugnarna som finns här på karpathos.


Idag käkade jag lunch i Lefkos på detta ställe och sen blev det en kaffe på ett av våra hotell.


Sen avslutade jag hela turen med ett stopp på en kyrkogård, för där kommer vi alla att sluta upp.
Gillar att gravarna i grekland har en bild på vem som ligger i graven. Det tycker jag är fint.

Det var en god tur, men nu må jag sova,för imorgon är det dags för olympos igen!

Godnatt.

Kommentarer
Postat av: elin

Åh vad varmt och härligt du ser ut att ha det! Här hemma fryser vi som sjutton! +3 imorse...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback