Godkväll Hurghada

Idag blir det inga roliga aktiviteter för mig på kvällskvisten, för 04.55 blir jag nämligen upphämtad på mitt hotell för att ta mig till Luxor tillsammans med Henke, vår guide från danmark samt ett antal gäster. Vi ska åka och observera utflykten innan vi sedan själva ska köra den. Så nu måste jag packa en övernattningspåse, och sova. men först lite update... Här i Hurghada så är det stora kontraster jämfört med hemma, den största är väl att man hela tiden måste pruta och att om man är kvinna är man plötsligt det vackraste som finns på hela jorden. Idag har jag, Jens, Carro och Bella åkt bil runt här i Hurghada för att kolla in alla våra hotell, eller iaf nästan alla. Vi blev guidade runt hotellen så nu känner jag ändå att jag har lite bättre koll. Efter vi var klara med det beslöt vi oss för att äta lunch tillsammans, vi beställde in 2 st förrätter för att dela på innan maten kom, men, det ångrade vi snabbs när vi såg huvudrätten. Det var så mycket mat att vi inte ens orkade äta halva. Men när det är så billigt som det så spelar det egentligen inte så jätte stor roll. Jag åt en halv förrätt, en pizza och drack två pepsi och betala 70 LE, vilket kanske är 85 svenska kronor. efte det att vi vara klar med vår uppgift så passade jag, bella och carro på att fixa sjalar till kommande supersafari då vi ska rida runt i öknen på kamel, köra fyrhjuling osv. Jag fixade också ett internet så nu kan jag äntligen skriva saker utan att behöva stressa fram det på kontoret. Varje dag när jag ska till jobbet åker jag taxi, första dagarna var hemska, det stor turist skrivit all over my face, och jag fick pruta och bråka i taxin för att få det till det priset jag vill, och hur konstigt det än låter, så efter dessa fyra dagar har nästan alla chafförrer en annan attityd. Iofs skulle dom aldrig få ut mer pengar av mig idag. Haha. Och fan vad man kommer bli hårdhudad efter att ha vistas här hela sommaren. Kanske har det med att göra att när jag kom hit ner, var jag lika vit som ett papper, nu är jag fortfarande långt i från brun, men har lite mer färg plus att jag nu faktiskt ha koll på hur dom ska köra hem mig. Nu blir jag borta i två dagar och återkommer på söndagen! Ha en fin helg i Stockholm och passa på att njuta av den härliga känslan när vinter övergår till vår, jag missade ju mycket av den och kastades direkt in i 30 graders värme men det gör mig faktiskt inte så mycket. Ska också försöka få ut lite bilder och lägga in här, men är det inte det ena så är det det andra, och som ni alla vet så bor det ingen tekniktjej i mig så jag pajjar allt. Tappade bort min sladd till kameran för hundra år sen och började då lägga över bilderna men minnes kortet och nu vägrar minnenskortet att "hoppa upp" så som det ska göra så därför får det vänta ett tag.. Puss och Kram till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback