God kväll Sverige och Världen

Jag har precis kommit innanför dörren, har haft min första egna utflykt till Luxor. Så sedan klockan 4 imorse har jag varit ute med buss för att möta mina gäster. Har haft 40 personer vilket är rätt mycket, det är svårt att hålla ihop gruppen under så lång tid när man är så många, plus att det är svårt att hinna med att vara personlig med alla gäster och få dem att känna sig som en i gruppen. Men jag är nöjd, glad och trött nu.

Hur är det hemma? har det slutat snöa?

Man får lätt många myggbett i egypten, och i luxor verkar jag lukta 100 gånger godare än i Hurghada, för de gånger jag varit i luxor har mina ben och armar sett ut som prickig korv efter åt. Nu är det faktiskt så fult på benen att jag tror att jag kör långbyxor på flygplatsen imorgon.


Här är jag och Caroline på kamelerna när vi var och oberserverade super safarin!


En beduinsk by ute i öknen

förra veckan begav vi oss till Kairo. Här är Mohammed Ali Paschas alabaster mosken.

vi besökte keops, kefran och mykernios pyramiderna.


APOLLO dansen framför pyramiderna


Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Bodil Idag är det den 26 och nästan all snö är borta nu, det är fortfarande minusgrader på nätterna så snösmältningen går långsamt. Det händer fortfarande att det kommer lite snöflingor men det hör april månad till. Det ser ut som du trivs i ditt nya liv i alla fall och det är ju verkligen bra. Ha det vfortsatt bra och sköt om dig.

Pappa

2010-04-26 @ 14:28:56
Postat av: elin

Här är nästan ingen snö längre, fast heller inte lika fint som det verkar vara hos dig förstås =)



Träffade din pappa idag. Efteråt undrade Mio varför han hade så skitig bil.

Postat av: Bodil

Elin: Hur skitig var bilen? och var det volvon?

Har nbi funnit några tussilago ännu eller har våren inte kommer så långt på väg!

2010-04-27 @ 09:40:52
URL: http://bodil.blogg.se/
Postat av: Malin

Det verkar trevligt, kul att få se och uppleva allt. Njut av varje ögonblick! Jag har försökt att maila dig några bilder på våren, däribland en tussilago... men jag vet inte om de kom fram? Annars kan du kolla in vårbilderna på mammas fb, jag laddade upp några där. Får väl kanske skaffa mig skype enligt din uppmaning...

2010-04-27 @ 12:53:15
Postat av: Bodil

Malin, Nej jag har inte fått några bilder, har du rätt adress,

[email protected]



Ja eller så får vi maila, just nu har jag lite problem men mitt ljudkort så jags ka försöka kolla ifall det blir bättre om jag köper en usb microfon, annars så får du och mamma köpa med er en mini pc till mig så betalar jag den, för jag håller på att bli tokig på ljudet!

Ha det gött! Puss och kram

2010-04-27 @ 17:34:32
Postat av: fanny

Oh vad härligt det ser ut!

2010-04-27 @ 21:11:38
URL: http://funbun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback