Första veckan i Hurghada.

Nu är vi inne på vecka två, vilket också blir vår sista vecka för att obsa personalen, om bara några dagar är det vi som står där och möter upp gästerna på flygplatsen, som guidar city touren, som reser till Luxor/Kairo med gästerna. Jag är nyfiken på att börja och ser fram emot att börja jobba på riktigt.

Resan till Luxor i helgen var jätte kul, vi hade med oss vår danske RL Henke, plus jag själv, Isabelle, Caroline, Jens och 6 gäster, så det blev många guider per gäst. Det är väldigt överväldigt att varas här och se det jag får se, och jag har lite svårt att ta in att jag varit nere i gravkammarna i Konungarnas Dal, att jag vandrat runt i Karnaktemplet. Och om några dagar är det dags för mig att ha min första tur till just Luxor.

Igår hade vi möte på jobbet och efter det hade vi obligatorisk poolhäng, eftersom 7 av RL reser hem på torsdag så ville vår chef Camilla att vi skulle umgås, vi hängde vid poolen, spelade vollyboll och badade. Och på kvällen hade vi fest, vi spelade singstar, sjöng en massa gamla låtar, dansade, fnittrade och skrattade. Jag har varit ledig idag men inbefann mig på kontoret klockan tio, för vi skulle åka till Aqualandet och behövde hämta våra biljetter, så dagen har spenderats i ruchkanor och pooler och på en handduk för att bättra på brännan som förhoppningsvis övergår från kräfta till brownie inom loppet av några dagar.

Här kommer lite bilder från veckan som gått!

Här är Caroline, Isabelle och jag på Kairos flygplats och äntligen började målet närma sig.


Stranden vid mitt hotell



Linda, Vatten och thomas visar vart skåpet ska stå.


Röda havet och vita ben och vita skor

En kväll på Papas




Det kommer mer bilder inom sinom tid men det tar så lång tid att ladda upp dom att jag inte hinner mer idag.


Kommentarer
Postat av: mariaa

meeeeer bilder:) ser härligt ut. lyckat till med det riktiga jobbandet.

2010-04-13 @ 19:11:16
Postat av: elin

Vad bra du verkar ha det!

Här är vår på g, lervällingsvägar och lite, lite värme från solen. Kan inte neka till att jag blir lite avis, fast å andra sidan vet jag att jag är alldeles för hemkär.

Postat av: josefin

allt låter så spännande och härligt..! kram på dig

2010-04-14 @ 12:14:54
URL: http://emmajosefinwedin.blogg.se/
Postat av: Linn

jävla lyxpadda!

2010-04-14 @ 17:44:10
URL: http://linnkolar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback