Älskade Höst..

Älskade höst. Okej, jag vet att sensommaren dröjer sig kvar, men det är höst nu! Jag tycker om hösten, den är vacker. Vilket gör vår vackra stad ännu vackrare. Ekorrhjulet börjar återigen snurra, och även om mitt liv inte har sina super strika rutiner eftersom jag aldrig vet när jag jobba osv så känns det skönt med rutiner.

Imorse vaknade jag av ett samtal om att jag har kommit in som reserv på sjuksköterskeprogrammet, i östersund dock. Och eftersom jag inte känner för att lämna stockholm tackade jag nej. Men, om dom hade ringt härifrån hade jag hoppat iväg fortare än kvickt.

Idag har jag varit på gymet och kört kondition och mage. Man kan ju aldrig träna för mycket mage (!) speciellt inte när det inte händer någonting där. Imorgon vid lunch blir det ett pump pass och sen ska jag bara slappa hemma med min bok, innan det är dags att åka in till stan igen. Jag&alex ska flanera runt på topshop och spy bar. Då blir det nog en sovning inne i stan eftersom jag ska jobba på make up store på fredag.

Idag köpte jag tre par skor, när jag kom hem så blev jag förvånad. De paret som jag var 110% säker på kändes inte alls lika bra hemma. Och stövlarna jag var osäker på kändes toppen. Självklart är alla skor svarta, som vanligt. Fast, jag köpte ett par förra vecka och de är bruna. Jag har inte köpt så här mycket skor på länge.
Jaja det är ju faktiskt roligare att köpa skor nu när jag själv tycker att jag är för stor. Kläder sitter aldrig som man vill när man måste ta en stlk större än man vill. Skor däremot reagerar inte så mycket på upp-och nedgångar.

Kanske blir det en liten kvällspromenad innan det är dags att försvinna in i sista twilightboken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback