Vad ska jag bli när jag blir stor?

Jag kommer ihåg när jag var liten, kanske ca 8år, jag gick inte hos någon dagmamma/fridtids utan fick åka taxi hem efter skolan med mina grannar. Jag och Hannah, (min bästa vän) lekte som bäst i ca 1½timme innan pappa och mamma kom hem från jobb och det var dags att äta middag.
Jag har alltid varit kräsen (el bara barnslig) när det gäller mat, och stoppar inte vad som helst i munnen. Visst, Falukorv (som egentligen knappt innehåller kött) men riktig mat var jag sämre med. Speciellt om det var potatis till.
Men kanske var jag inte åtta när jag fick vara hemma själv efter skolan, kanske var jag äldre. Men jag insåg då hur bra det var att koka makaroner när jag kom hem. Dessa åt jag med ketchup på, och när mina föräldrar kom hem så frågade jag "vad ska vi äta" och svarade senare med, "men jag har redan ätit"
Detta måste ha retat gallfeber på mina päron.

En annan sak som jag också gjorde hela tiden, var hemmagjord daim.


Hemmagjord daim:

1msk smör
2msk socker
1msk kakao
1msk sirap
1msk vetemjöl

Koka på svag värme till sockret löst upp sig helt.
Häll upp på ett bakplåtspapper. Skär/bryt bitar jag ät.
Lätt som en plätt,
och för en sockernarkoman som mig var detta räddningen!


Nuförtiden är mat mer en passion, något jag kan prata om i evigheter,
något som gör att jag aldrig kommer i säng i tid, eftersom det alltid finna nya internetsidor att kolla in.
Något som gör att jag inte går ner i vikt el blir smalare, hur mycket jag än tränar.
Och kanske är mat någonting jag borde jobba med, även om jag är rädd att ta lyckan ur en passion.
Frågan är ändå inte om jag inte hamnar där ändå när jag blir lite äldre.





Är det inte alldeles förträffligt, något som slår mig när jag lägger upp alla dessa bilder, som de flesta är från detta år, är, att man kan ju knappt tro att jag större delen av året varit arbetslös. Tur att man inte behövt dragit ner på matkostnaderna iaf. Nu är klockan mycket och snart ska jag ta ut en sockerkaka ur ugnen, jag är nämligen bjuden på grill fest imorgon och tänker inte komma tomhänt. Och så måste jag lägga kyckligen i marinad innan jag går och lägger mig.

Kommentarer
Postat av: Denise

AAAAH BODIL! Tänk att jag blir ALLTID hungrig när jag kollar i din blogg, hahaha..

Postat av: Milla

wow vad duktig du är :) jag blir avis jag sitter här med gammal korvstroganoff, inget att jämföra med dina gourmeträtter

2009-05-26 @ 12:30:46
URL: http://miiillla.blogg.se/
Postat av: .dE

Fantastiska kreationer! Mycket duktigt, men du har rätt.. det tar faktiskt lite lyckan ur en passion att jobba med den, i should know :)

2009-06-01 @ 16:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback