Hej mitt vinterland.

Igår kväll efter jobbet mötte jag upp Alexandra på Grappa på sankt eriksplan för att snacka lite skit, dricka lite vin och värma oss. Kylan har kommit till Sverige på riktigt även om jag som befinner mig i Stockholm hamnar på varmhetsskalan om man jämför med vännerna i norr som har -28 grader och uppåt.

Jag har iaf sovit hos mamma i två dagar, två dagar då det snöat så föga förvånad blev jag igår kväll/natt när jag kom hem till baracken och möttes av en halv meter snö i trappen och framför dörren. Mina grannar har tydligen inte alls någon tanke på att man kanske borde skotta bort snön som så gärna tränger in i varenda liten vrå.

Så imorse ställde jag klockan pån halv åtta och begav mig till förrådet och hämtade spaden. Sen var snöskottaren Bodil framme och röjde. Bara på min sida också. Om mina grannar vill klättra ut ur lägenheten och över en snöhög så gärna för mig!

Ikväll ska jag försöka packa ihop alla sakerna jag ska ha med mig hem till bygden. så jag slipper åka hit en gång till innan jul. Svårt att packa när det är så kallt hemma och man inte har ett par byxor som passar. hur många strumpbyxor och leggings kan man ha uppepå varandra?!

Nu ska jag iväg för åtta timmars jobb på Jysk. På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback