Godmorgon.

En halvtimme innan klockan skulle ringa vaknade jag, så då tyckte jag att det var lika bra att kliva upp. Idag är det torsdag, och nu är det också oktober. Tänk vad tiden går fort. Tänk så många dagar som man inte har något minne av, så mycket tid som flygit förbi utan att man regestretat den. Idag ska jag hämta nycklarna till lägenheten innan jobbet. Så jag hinner väl i stort sett bara hämta dom och gå dit innan jag måste åka iväg. Jag håller tummarna för att den är bra städad och att det inte är så mycket hål i väggarna.

Det mesta är packat nu,dock har jag packat väldigt dåligt tror jag. Mina kartonger kommer att väga bly då jag inte tänkt på att packa tunga och lätta saker tillsammans. Hyrbilen är bokad, det enda som är, är ifall den har två el tre sittplatser. Hjälpen är klar, så det blir bara till att ta på sig sköna kläder på lördagen och räkna med träningsverk på söndagen. 

I  tisdags var jag hos öronläkaren, där jag fick beskedet att mina hörsel var bra mycket sämre än jag själv trodde. Så nu är en remiss skickad till landstinget. Och vet ni vad, Jag behöver tydligen hörapparater! På båda öronen. Självklart bröt jag ihop lite smått hos läkaren efter det beskedet. Det känns inte jätte kul att ha, när man bara är 23 (vilket jag förmodligen kommer att vara vid de tidpunkten), Ringde till far efteråt och grät. Senare på kvällen lugnade jag iaf ner mig. Om jag inte använder dom, kommer min hörsel inte att bli sämre. Så jag ska köpa hem ett par så får man väl se senare vad jag tycker. Poängen med detta är att oftast är hörapparaterna från landstinget inte så snygga, utan oftast stora och klumpiga, medans de man kan köpa privat är både små och snyggare. Sen är också prisskillnaden därefter. På sjukhuset kostar de 600kr medans de privata kostar 12-15000 per snäcka!  Medans ifall jag känner att en helt ny värld öppnas för mig genom att använda de, så kanske ett par snygga blir en prioritering.

Igår kväll trodde jag förresten att maria var på bb, ringde utan svar, sen ringde jag hennes syster, och när hon inte svarade ringde jag emma. och när jag insåg att ingen av dom svarade vid tio tiden på kvällen så trodde jag nästan att det var dags. Men nej. Maria hade bara sovit!

Hoppas ni alla får en fin dag. Puss

Kommentarer
Postat av: mariaa

Herregud bodil, hörapparat. Du har då verklgien alla problem som finns, stackarn. Verkligen en tant bodil!

Postat av: Tina

Oj oj oj? Hoppas dom hjälper nudå? Visste inte att du hade dålig hörsel, absolut inte så dålig!

2008-10-02 @ 19:06:20
URL: http://tiinawiina.blogspot.com
Postat av: erica

inte har du väl såå dålig hörsel.. eller? naaw! mm, då måste du komma till skogen och hälsa på! :) måste säga att flyttfebern kommer från och till men känns jättekul att fara iaf!

2008-10-02 @ 23:11:24
URL: http://crackhoe.blogg.se/
Postat av: Bildekor

Rätt fin blogg faktiskt. :P

2008-10-07 @ 02:46:13
URL: http://www.dekorfilm.se/bildekor/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback