Tiden läker alla sår,

Absolut, det är bara det,
vissa varar så länge att man aldrig tro att de ska läka.
andra lämnar ärr på synliga ställen för att hela tiden påminna om det som varit.
andra försvinner och syns knappt.
Vissa sår värker i ens själ, tills man börjar tappa tron på att någonsin bli sig lik.
andra värker en kort tid och sedan känner man sig nästan bättre på en gång.

Mitt sår kommer att efterlämna mycket,
fina minnen, lukter, ord och handlingar.
Sorg, otillräcklighet och avundsjuka.
Avundsjuka för att någon annan kanske kan ge,
det jag tydligen inte kunde.

Jag tror att man lär sig någonting nytt,
om både sig själv och den andra,
i varje ny bekantskap.
Jag har lärt mig mycket.
Och hoppas att de saker jag lärt mig följer mig i framtiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback