Nytta och nöje

Idag är det lördag, min lediga helg från Hm, men jag tog på mig extra på make up store idag. Glädjande var det dock vid femsnåret när jag skulle skicka hem tove, inställd på att jobba en timme till. Nej men då stängde alla butiker och det visade sig att jag också fick gå hem. Trist att tappa två betalda timmar men det bjuder jag på. Efter jobbet blev det burgare och nu är det fotboll, själv passar jag på att ta igen lite tid här. Jag ligger efter.

Igår betalade jag förmodligen det dyraste priset jag någonsin betalat för en äcklig latte. Får väl skylla mig själv eftersom tjejen faktiskt sa att det var hennes första dag, då beställer man en cola och chokladboll! Någonting man absolut inte kan misslyckas med, inte slänger man på henne en latte. Framförallt när man sen inte ens har hjärta att säga, ursäkta, den här smakar skit.

Snart är det jul, och efter jul är det nyår, och efter nyår är jag arbetslös. Funderar på att lägga alla mina pengar på en dator och skriva en bok. jag menar, allvarligt, hur svårt kan det vara? Sen tänkte jag också ta tag i fallet lägenhet, måla om, städa upp den och förhopppningsvis få det rätt mysigt.

Julklapparna är nästan helt klart, en kvar, och den beror bara på att jag inte gått förbi butiken. Hälften av mina klappar befinner sig också redan på rätt ställe. Jag tror att jag på julen kommer att ha två paket att bära med mig. Det är väl ganska bra gjort.

Mina tre lediga dagar hoppas jag fyller alla mina behov, sovmorgon, mys med vänner, städ-och-tvättid, besök på arbetsförmedlingen osv. Nytta nöjen, ärende bodil is on her way!

Imorgon blir det glögg hemma hos havanade gånger två emma. Lite sällskapsspel och klappbytning. Mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback