Vet ni vad en läggda är?

När jag var liten så fotade vi (jag, Malin och Hannah) en hel del. Jag vill egentligen inte veta hur mycket pengar mamma och pappa lade ut per år för att framkalla bilder som vi hade tagit. Och hjälp vad seriös vi var, häftade upp vita lakan på väggen för att få en snygg bakgrund. Tillbringade timmar framför spegeln med "att fixa hår och smink", ambitiösa brudar, det var vi verkligen. Jag har hemma hos pappa i mitt flickrum bilder från olika "fotoshots" bland annat:

Syster Malin sittandes i "prinsses-rosa tyllklänning" med flätat hår med blommor, med kjolen liggandes över gräsmattan.

Hannahs lillasyster liggandes på en bänk bland en massa träd och ska "försöka" se mystisk ut.

Hannah sittandes på en gunga med en prästkrage i sin ena hand, med huvudet lutandes mot snöret och försöker se fundersam ut.

Jag sittandes på läggdan med finklänning, kavaj, på en filt med picknickkorgen, planen var nog att få det att se ut som en ellos reklam. Eller nått.

Jag sittandes i svarta jeans, svart mag-visar tröja och oknäppt skjorta och försöka se sexig ut.


Skrev jag också att dessa kort togs när jag och Hannah kanske var 9-11år, vem fan kan se sexig ut vid 11års ålder..

Nästa gång jag befinner mig hemma hos far ska jag försöka gå igenom desas kort och om jag hittar dom ska jag ta med dom, scanna i dom och lägga upp dom. Så ni får se!



Idag på ljunggrens började jag och systrarna att prata om detta och då kom det fram att de inte visste vad en läggda var, när jag mötte upp alex frågade jag henne och hon visste inte heller, alltså undrar jag nu och det är någon av er som vet vad en läggda är, eller om det bara är ett slang från min dialekt el liknande?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Igenvuxen åker med långt oklippt gräs/ogräs

2008-08-16 @ 04:01:50
Postat av: Marie

Jag tror att just ordet lägda faktiskt är ett ord "här uppifrån". I vanliga fall kallas det nog för äng eller åker.. tror jag..

Postat av: Kickan

klart man vet vad en lägda är!! Är säker på att det är ett lokalt ord, för precis som du säger känner jag ingen utifrån som hört det..

2008-08-16 @ 16:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback