Paraply, paraflax

Idag har jag för 1000:e gången glömt mitt paraply, Jag har haft det i min ägo i ca 2år och varannan gång jag tar det med mig, förlägger jag det. I provrummet, på bion, på en bar, hängandes på en toalett, i älvsjö, i brandbergen. Överallt!
På något konstigt sätt så kommer det också alltid tillbaka till mig. Jag förstår inte hur.

Idag efter jag städat bestämde jag mig för att åka staden runt och hämta arbetsgivarintyg från mina jobb, började trippen till kungsgatan och make up stores huvudkontor. Åkte vidare till Solna, när jag var där kom jag på att jag lämnat paraplyt på toaletten på kungsgatan, går till make up store och får numret och ringer, Och de lägger undan det. vidare tillbaka på kungsgatan så regnade det som bara fan, det verkligen öste ner och jag och mitt nylockade hår blev dyngsura. Självklart slutade det regna efter att jag fått paraplyt i min hand.
Sen begav jag mig till sickla, där jag inte varit sen april. Och sen blåste jag återigen in till stan för att möta upp Victoria, Vi gick på samma högstadieskola men har egentligen aldrig umgåtts. Vi käkade lite och sen tog vi en drink.

Nu är det SATC innan det är dags att sova, imorgon väntar en ny dag med en massa nya möjligheter.

Ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback