Kommer det ingen ljuspunkt snart?

Jag börjar tappa modet, om 2008 fortsätter i samma stil som den del av året som gått, så kommer jag innan nyår var bitter och cynisk till gränsen på galen. Tandläkarbesöket resulterade i att jag bröt ihop i tandläkarstolen. Lagningen jag tappade måste rotfyllas, vilket kostar 3500:-, besöket idag kostade 1500:- och sen tillkommer "vanliga" lagningar på det. Tur är att försäkringskassan betalar hälften av allt som överstiger 3000:-. Enligt min kostnadsplan ska allt kosta 11 300:-, men tack vare försäkringskassan betalar jag "endast" 5700:-.

Om jag får lägenheten hade jag behövt dessa pengar till att inhandla nya saker, såsom rullgardiner, bärbar dator mm. Nu ser resten av mitt år ganska dyster ut. Och om allt fortsätter i samma anda kommer jag inte ens få lägenheten, och inte heller jobbet som jag var på intervju för. Och då. Då bryter jag nog ihop på riktigt.

Hur mycket ska jag behöva ta? Nu får det vara nog!

Nej, usch, vilken dag. Enda ljuspunkten var att jag tillbringat några timmar tillsammans med Sara. Vi var och fikade och försökte leta reda på vattenkriget i gamla stan, som enligt rykten flyttades till gärdet.

Nu återgår jag till soffan och ska fortsätta att vara bitter.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej Bodil! Hoppas du mår iallafall lite bra trots allt tråkigt jag läser :[ Försök att de de som är bra i livet!



Jag blir as skraj när ja hör om din tand, fan ja har bitit av en hel bit av min tand och de gör ont..ja vill inte gå till tandläkaren och bli ruinerad :[ bläää speciellt inte nu innan aussie.



Ska du flytta från lägenheten? por que? Ta hand om dig!



puss Emelie

Postat av: Kickan

Hallå! Usch jag känner verkligen igen mej i det du skriver. Inte för att jag har nån megautgift på G men många bäckar små!! Katten ska kastreras, nya linser, ev flytt till Umeå osv osv. Med blott en timvikarielön på det så är det eviga natt-ältandet då man egentligen borde sova ett faktum.. Tror inte det finns nånting så ångestframkallande som ekonomin??! Hoppas det löser sej för dej iallafall, med pengar jobb och bostad! kram

2008-08-08 @ 20:26:58
URL: http://kickan.blogg.se/
Postat av: Indiana

De där låter nästan som mitt 2008 också.. :/

2008-08-08 @ 21:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback