Födelsedagsmiddagen föll i glömska..

Idag gjorde jag upp kvällsplaner med Maria, fick henne att ordna en film för kvällen, popcornen var redan bestämda. Större delen av min vakna tid har jag legat i soffan och läst, och det var inte förrän jag lade mig i badkaret jag på kom att jag faktiskt hade planer för kvällen. Jag är nämligen bjuder till mor på middag, födelsedagsfirande av mig och mor med systrarna. Och det hade jag glömt. Haha.

Såg också till min besvikelse att lönen som kommer till veckan inte var lika stor som jag hoppats på. med hyra, sl kort, rotfyllning och lagning av tand, och helst skulle jag vilija lägga undan min nya hyra så jag slipper den nästa månad. Och därför var det trist att det var iaf 2000mindre än jag hoppats på. Och den här månaden består i stort sett hela min inkomst av akassa. Hinner bara med tre dagar på hm denna månad. Men den 1 September går jag in på mitt schema och då jävlar ska jag jobba arslet av mig. Jag vill gärna jobba så mycket i höst att jag knappt hinner spendera mina pengar, att jag inte hinner reagera på att jag faktiskt är ensam, att jag inte hinner längta efter drinkar med mina vänner, eller lusten att dejta, jag vill leva hösten med kalendern i högsta hugg för att planera in när jag ska tvätta, duscha och städa. Det vore skönt.

Och när jag är ledig, vill jag bara gå runt i varma sköna kläder, dricka tea, läsa bok och mysa med Maria och lilla bebben..

Kommentarer
Postat av: Anonym

visst är det skönt och vara jobbaholic, och jobba så mycket att man inte ens har tid att sova. fast det funkar ju inte i längden, man vill ju inte jobba ihjäl sej.



men sen när man e ledig är chilltime på hög nivå, och man kan njuta av det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback