Skadad

God kväll kära vänner.


Idag har jag gjort illa mig som satan på jobbet, skulle ner i källaren tillsammans med en arbetskollega och lämna tvätt-vagnen. En stor sak i metall/plåt el nått liknande. Skulle justera till en grind och SMASH! PANG! BOM! så fick jag fan-skapet på min vänstra stor-tå (den där jag redan dras med en jäkla nageltrång utan dess like) och nu fick jag då en kanske 10kilos grind rakt över benet (alltså, tå-benet). Trodde jag skulle ramla ihop på fläcken och svimma och se stjärnor osv. men nej, jag bet ihop, sade nästan inte ett ord och satte mig på golvet, sen fick jag spendera resten av min arbetsdag sittande med foten i en balja kall-vatten, blev dock inte mycket bättre, efter en halvtimme hade tån svällt upp 3gånger som stor som den högra tån, ringde sköterskan på jobbet och hon kom och fixade nått förband åt mig. Kände mig mer som en av gamlingarna på jobbet idag än som en "medarbetare".
Så imorgon stannar jag nog hemma från jobbet, kan knappt gå, fick åka tunnelbana genom hela stan, med en nylonstrumpa och finsko (som tur var utan klack) på höger foten och på den andra foten en illa-luktande strumpa och en gammal mockatoffel, detta för att det var den enda skon jag faktiskt fick in foten i. ruttet.

Sen när jag kom hem städade jag åt Killen! Så hans skål är ren och fin.

Sen lyckades jag även skriva en låt på kanske 15minuter, känslorna svämmade över till ögonen och hjärtat gjorde ont, mend et känns lite bättre nu, efter att jag fått skrivit av mig och pratat av mig. Men hela tiden maler frågan i mig, hur ska det gå?


Nu ska jag tejpa en ICA-påse över min vänstra fot och försöka duscha lite snabbt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback