Singel/förhållande?

Folk i min närhet brukar fråga mig om jag vill ha ett förhållande, så därför tänker jag skriva om det här.


Jag blev rätt sårad i mitt senaste förhållande, vissa sår värker fortfarande ibland även om jag blir grymt frustrerad när det sker, men det sitter kanske för djup ner i min själ. Inte så att han jag var tillsammans med sårade mig, visst gjorde han det, med det var i kombination med alla de saker som inte stämde överens med det vi hade. Vi bråkade som alla andra par, vi skrattade och vi sårade. Jag vet att det inte var hans mening att såra mig så mycket som han gjorde. Jag tror inte han har koll på vad som sårade och hur ont det gjorde. Men det var inte tänkt att det skulle sluta med honom och mig.till sist det hela för mycket för mig att hantera. jag behövde tid att hantera mina egen känslor och mitt liv. Det var det jag gjorde. Och det var helt rätt. Vissa sår gick snabbt att läka, andra får jag ibland hantera även idag, 2½år efter. Missförstå mig inte, det är inte så att jag inte kommit över Mr.X utan mer att såren som han byggde upp sårar mig än idag, dock bara småsaker. 

Jag levde ihop med mitt x i 3½år, 2½av dem bodde vi tillsammans. Vi träffades när jag var 15 och det avslutades när jag var 18. Därför känner jag ingen lust eller press att bo tillsammans med någon. Det får ta den tid det tar.

Jag är 21år och less på att behöva försvara mig när jag säger att jag vill vara singel.
jag vill resa med mina vänner,
skratta långt i på småtimmarna,
dansa på bardisken full och nöjd.
handla utan att det påverkar någon förutom mig själv.
Jag vill njuta av att flörta med okända mig.
jag vill tungkyssas ibland på krogen utan att behöva tänka på att det kan såra nån.
jag vill arbeta arslet av mig och sen bränna det mesta på vad jag vill.
jag vill inte förlita min lycka på nån annan.
jag vill vara själv, tillsammans med mina vänner och njuta av tiden.
Den bästa tiden har bara börjat.




man kan jämföra män med väskor.
I vissa fall ser man inte att det är fejk,
men om man äger den vet man om det.
Jag vill ha äkta vara. Eftersom jag förtjänar det bästa.
Därför sparar jag istället pengar till den äkta väskan och köper det i sinom tid.
Än att lägga mycket pengar på kopior som ändå bara går sönder när man behöver den mest.
och så får man köpa flera stycken.
Den äkta ska ju ändå vara en del av ens liv så länge.

Nu menar jag självklart inte att män är fejk, även om det säkerligen finns ett par. Det jag menar är kvaliten. Om jag ska bli tillsammans med någon, så vill jag ha den bästa. Jag vill inte ha nån av dom dugliga pojkvännerna, ska jag ha en kille ska det fan vara den bästa. Eftersom jag då tänkt tillbringa mycket tid med honom. Förstå mig rätt.



Sen är det klart,
Träffar jag någon som jag gillar
och blir kär i. vill jag ha honom.
Helt och fullt ut.
Men i väntan på honom
Låt mig ha kul.

Moralkakor gör sig Icke besvär.

Kommentarer
Postat av: .dE

Bra Bodil!
Lyssna inte på de som slavar under normen, lär av dina upplevelser och ta inte en karl för att ta en karl utan ta någon som du vill ha och som är alldeles alldeles underbar!

Det där lät ju lite smått sarkastiskt, men jag menar det. Så rätt! Tiden kommer utvisa när du träffar honom, det är inget man behöver leta efer.

Postat av: Denise

Tackar o bockar för kommentarerna i min blogg :) Jag ska försöka njuta till fullo kommande vecka.
Måste kommentera ditt senaste inlägg i din blogg,
preciiiis rätt valda ord.
Mycket klokt skrivet!
Varför ska vi stressa oss in i förhållanden när det är så mycket roligare att få göra exakt vad man vill? Så tänkte jag också, tills jag hittade min prins :D

2007-10-28 @ 17:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback