Första April

April april din dumma sill. jag kan lura dig vart jag vill.

Imorse kom jag och mamma fram till att aprilskämtet i dn måste vara eus krav på senare semester. Vaknade tidigt och har redan hunnit med att städa badrummet, dammsugit, skurat och oljat ballkongen osv. Snart väntar tvättid.

I fredags slutade jag tolv, så skönt med korta dagar, sen for jag hem till mannen för några timmars mys. Senare ,mötte jag upp alex i gamla stan, införskaffade oss latte, smågodis och en tidning. Ner till vattnet i gamla stan och solade. Upp till Mest för en öl. Sen skiljdes vi åt, Alex hem och förberedde sig för sin dejt och jag gick till Anders, Drack en till öl och myste lite där. Egentligen skulle man kunna sammanfatta hela fredagen som mys.

Igår jobbade jag på make up store i sickla. Sen åkte jag ut till ropsten och sminkade syrran och hennes kompisar. Kom hem vid halv elva. Klev av tunnelbanan precis i tid med att djurgårdsfan och aikare bröt i hop i slagsmål. Skyndade mig hem. Åt en geisha glass och somnade.

idag öppnar alla uteserveringar i stan, det måste firas med en fika med pinglorna.

Denna vecka kommer att bli skön. Imorgon ska jag till doktorn vid halv tio och kommer då inte komma på jobbet förrän halv elva kanske, Sen jobbar jag heldag tis och ons. Tors kort dag och ledig fre-mån! Det var hundra år sedan jag var ledig så många dagar i rad.

här kommer en bild på malin, syster, efter fem timmars smink och hårfixning.


image37

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback