Sy- och träslöjd.

Idag när jag gick hem från tunnelbanan mötte jag en tjej, hon såg lagomt mallig ut och smålog hela tiden. I handen höll hon en hushålls-hållare som hon förmodligen gjort på slöjden och plötsligt blev jag väldigt nostalgiskt. Kommer så väl ihåg när man gick på mellanstadiet. Varje gång man började med någonting nytt på slöjden ville man bara ta med den hem så att man kunde få visa upp. -självklart var även komplimangerna av mor och far också väldigt viktiga. Jag kommer ihåg en klänning som jag sydde på syslöjden, det tog mig över ett halvår att sy klart den och resultatet var minst sagt vackert. På semestern till cypern sprang jag omkring med min klänning i stort sett hela veckan
- I have made this dress all by my self.
Mamma hade lärt mig hur jag sa det och sa det till alla som kom i mig väg. Hade jag haft en scanner hade jag kunna lägga upp ett kort men ni får föreställa er mig i den Skottsblåprickiga klänningen ala Bodil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback