Jämtlänningen har landat i Sthlm igen!

För er som vanligtvis läser min blogg, ni vet på´t ungefär hur ofta jag skriver.
I genomsnitt 2 gånger per dag. Men inte nu...

I Tisdags åkte nämligen jag och moder med bussen upp till Sundsvall, där stod mormor och morfar med öppna armar och hälsade oss välkomna. Svängde förbi och kollade på en supersöt nyfödd flicka.
Tillbaka in i bilen och så bar det iväg till Bispgården. Hade besök.  Snön låg kvar på vissa omöjliga ställen vid huset och jag blev en smula ledsen över att se att det inte var mer vår än så.

Onsdagen bar det iväg till Östersund med en lätt lastbil, som senare skulle bli lätt att fylla med allt mitt rat. Skrev kontrakt på lägenheten så nu är den borta. Städade ur lägenheten. Klockan halv tio begav vi oss från östersund efter att ha plockat och donat sedan klockan två.
 Halv tolv rullade lastbilen ner på pappas gård, där stod två änglar som även hämtade mig i Sundsvall. Tillsammans tömde vi lastbilen på en halvtimme. sen drack vi kaffe och sen fullständigt ramlade jag i sängen av matthet.

Torsdagen var strålade vacker och uppemot 20grader varmt. Själv hade jag det roliga nöjet att plocka runt i förråd i hoppet om att hitta en ledig lucka att ställa en låda på.
På kvällen tog jag Volvon och dunkade upp på hammarn. Där införskaffade jag och sällskapet oss en glass, Sen satte vi oss på bänken vid kiosken och satt där i några timmar. Jag skrattade så jag trodde jag skulle "pinka i brallan".

Fredagen såg i stort sett ut som torsdagen, vackert väder, städning osv.

Lördagen började med att jag och pappa städade uthuset, jag tror faktiskt inte att jag har sett ett så skitigt golv på länge. Sen bar det iväg till Mormor som dagen till ära fyllde 70år. Klockan två skjutsade pappa ner mig till kyrkan där jag träffade en gammal lärare som skulle spela piano med mig.
Min mammas bästa kompis gifte sig nämligen i smyg i lördags, och jag skulle sjunga. Måttligt nervös med det gick helt okej.
 När man lyckas få ett öga vått så ska man väl egentligen vara ganska nöjd.??

Söndagen spenderades med Carolina Gynnings bok "Ego Girl" Sen bar det av till sundsvall igen. In i en buss. Vilket inte är det roligaste man kan göra när det är 20-25grader varmt ute. Halv elva klev vi ur bussen och begav oss hem.

Och jag lämnade Bispgården med ett leende på läpparna över att se att snöfläckarna smält bort och björkarna börjat slå ut.

Och Idag har jag börjat på mitt nya jobb. Jag får betalt för att sitta i solen med gamlingar och för att spela bingo med dom =)

Jag håller tummarna för att Solen håller i sig i stort sett hela sommaren.

Kommentarer
Postat av: Hemlig beundrare

Får man fråga vad unga fröken tyckte om "Ego Girl"? En kommentar skulle uppskattas!

2006-05-09 @ 01:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback