Melodifestivalen

Godmorgon Sverige!

Vid frukosten som idag bestod av en kopp te och två hårdkokta äggvitor och en smörgås, läste jag kulturdelen av dn. Carola hoppas på seger vid melodifestivalen, Carola och Pontare är tippade vinnare och den enda som skulle kunna överraska är Sandra Dahlberg. Intressant, - nej.
Jag tror aldrig att melodifestivalen har haft såna dåliga tävlingar som nu, meningen med flera deltävlingar är ju att fler låtar ska få vara med-men behövs inte publiken också?. Melodifestivalen handlar inte längre om musiken, utan om naken-chockar, plagiat, och ännu en kändis som kört rattfull innan tävlingarna. Förr i tiden när jag var mindre var melodifestivalen ett kul program som visades en fredag eller lördagkväll. Tidigare på kvällen hade vi ätit en god middag men vanligtvis ännu godare dessert. Sen kurade vi ihop oss, hela familjen. Mamma och pappa drack en flaska vin och jag och syster drack läsk. Bara det var ju lyx, läsk drack man ju bara på helgen. Sen kollade vi på tv hela kvällen innan vi slutligen kröp till sängs. - Någonting har förändras.
Jag vet inte om det beror på att man är äldre, på att mina föräldrar är skillda eller om det bara beror på att schlager någon gång i början på 2000-talet slutade vara schlager och blev då istället pop. Men dock är det inte detsamma som förr.


Tvättmaskinerna i det här huset fungerar inte alls på samma sätt som hemma i Östersund. Jag hoppas bara att kläderna blir blöta, rena och inte krymper. Då är jag nöjd.

Nu på morgonen har jag även sagt upp min hemtelefon i stan så nu går det inte längre att ringa till mig i Östersund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback