Ibland blir man bara så rörd.

Idag när jag kom från jobbet mötte jag dagisfröknarna som jag jobbat med, dom var på väg och skulle ut och äta middag med alla dagisbarn i gruppen som börjar skolan till hösten. Vidare när jag gick såg jag en av pojkarna jag haft i mig grupp som var påväg med sin mamma. Han är fem år och var klädd i kostym. Han såg såå lycklig ut, varm i hjärtat blev jag av att se honom. Sedan blev jag även rörd av hans mamma som hade fått på honom kostymen. För vilket barn springer normalt runt i kostym? Som kille får man ju bara använda kostymen vid fina tillfällen. Så han visste nog redan innan han kom fram att han skulle vara fin och uppföra sig på sitt bästa sätt. Undra om han tänkte över att det säkert var första och framförallt sista gången han skulle ut och äta med sina dagiskompisar?

Imorgon jobbar jag min sista dag som Terapibiträde, på Måndag börjar jag som vårdbiträde...

Jag skulle vilja ha en super helg eftersom jag vet att det är sista helgen jag är ledig och här i Stockholm på tre veckor.

Godnatt Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback