Fina texter

Det är väldigt sällan jag hör någon pratar om Nanne Grönvall, vare sig det gäller positiva eller negativa kommentarer. Men hon är en väldigt bra textskrivare enligt mina ord.

Jag orkar inte älska dig längre.

Jag orkar inte älska dig längre,
jag orkar inte känna så här.
Jag vet jag borde le och gå vidare
Men längtan den finns ändå där.


Eller varför inte,

Många karlar lite tid

Många Karlar, lite tid,
hur ska jag få sinnesfrid,
livet är ju allt för kort
Det får inte slösas bort.
Många karlar, lite tid
kärlek är min tidsfördriv
Varje dag så blir jag kär
Varför blir det jämt så här
Många karlar, lite tid

Eller kanske...

Jag vill få dig tillbaks.

Jag vill få dig tillbaks med tårar, kärlek eller hot
jag vill bara att vi ska älska, så som v en gång gjort
jag vill få dig rasande svartsjuk
så du käner som jag gör
För utan dig här hos mig
Så känns det som jag dör

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback