Hemmakur för friskhet

åkte till läkaren i lördags, då jag har varit sjuk i en vecka och inte blivit bättre. Fick antibiotika och nån äcklig sörja och sköjla munnen med. Så ikväll har jag bara kurerat mig här hemma i min lilla lägenhet på Kreta.

Svenska Dumle godisar, coca-cola och Ronja Rövardotter hjälpte mig en bra bit på vägen. Nu jäklar ska alla baciller dö! Peppar som satan inför semestern i Sverige.

Jag ska mysa med Annika&Jonas nyfödda dotter, alltså mitt nyaste systerbarn, ´jag ska leka med Viggo mitt numera ganska stora systerbarn. Kramas med Mamma, Dricka rose med Hannah, kanske också en och annan jägerbomb, dricka kaffe med emma, hänga med sara, vara med Maria och Edda och försöka hinna med och njuta, mysa, shoppa, spana, pussar, kramas så mycket som det möjligvis bara går. Så många vänner som man har möjlighet att trycka in under schemat. Och förhoppningsvis så ska jag bo på hotell med Hannah några nätter, mysa i stora sköna sänger, käka hotellfrukost, befinna mig inom tullarna i stan, och bara njuta.

sa jag att semestern börjar på Torsdag natt?

Godnatt.

det är någonting med grekland.

Någonting, kan inte riktigt sätta fingrarna på det, men det är något jag måste tänka på,
kanske klarnar min bild upp mer inom snar framtid. livet är den enda läran.

nu sängen, imorgon heldag på flygplatsen!

kattungarna två veckor gamla med nyöppnade ögon för världen

igår blev El Pol Kattungarna två veckor gamla, därför tyckte jag
att det vore en bra idé att fota dem,
så att ni också får se hur stora dom blivit.
Nyöppnade ögon och med en massa kryp i benen.
Dock är det snart kanske lite trångt att bo
1 katt och 4 bebisar i Johannas byrålåda,
och Johannas kille Mads önskar
nog snart att dom ska flytta hemifrån.
Han tycker nämligen inte alls att dom är så söta,
eftersom kattungar kissar där dom bor.

En heldag vid stranden med flygplatstjejerna.

I onsdags för en vecka sedan hade jag en heldag på stranden tillsammans med mitt team. Vi tog bilen och åkte längst ut på kusten för att sola, bada, spela strandspel, läsa bok och se solnedgången!

här är dom, mina flickor, så fina så!

who let the dogs out?

apollo show up service, i nio timmar befann vi oss på denna strand som är en Kretas mest kända,
och inte en gäst träffade vi, man säga att vi var lite smått besvikna, på att inte träffa några gäster alltså.

det var en varm och solig dag, medans det regnade och åskade i chania,
man hörde mullret från åskan och njöt lite extra av att befinna sig i solen.

sen väntade vi, och väntade, på solnedgången som vi aldrig trodde skulle komma.

sen kom den sakta med säkert.

den var färgskrapande, vacker och harmonisk, precis som en solnedgång ska vara.

tankar om livet.

idag är det 29 grader varmt i skuggan här på kreta, och 29 grader är vanligtvis väldigt varmt, men när man ligger hemma i sängen framför en fläkt i ett försök att svalka sig och man har feber och är sjuk, är 29 grader sisådär. men trots det har den här dagen varit givande. började med att ta en bil, åka till apoteket och köpa en massa piller, sedan vidare till matbutiken för ett upprustning av köket. Jag mår så bra när man öppnar kylen och vet att det finns en massa mat innanför dörren.

Efter det åt jag lunch med mina kära FPA tjejer, en god grönsakssoppa, och avslutade det hela med kaffe och kaka på baksidan av huset med Rasmus. Efter en lång tid med bara downs och ännu mera downs, känns det äntligen som att "things can olny be better"

har haft on haft kollat på film och försökt att vila mig, inför min arbetsdag imorgon.

och om inte allt för länge är det dags för sex dagars semester hemma i sverige, förhoppningsvis blir det 3 nätter på hotell med Hannah, Mys med Viggo och förhoppningsvis nya systerbarnet! Shopping i sverige, mjukglass med tuttifruttiströssel, drinkar på fridays, kaffe med Sara, häng med tjäder familjen och att vila ögonen på en massa gott ögongodis! Middag med Mamma och Malin, långa telefonsamtal med Sanna&Katta och bara njuta av Stockholm, Finns det någonting vackrare än Stockholm på sommaren och på hösten för all del!

tänka sig att jag haft både mamma, och pappa och nettan på besök här,
det ger så mycket nyfunnen energi! och i höst kommer först Maria med familj och sen Mamma och Ewa, och har jag tur kommer också Hannah ner en sväng.

här är jag och mina fpa tjejer, samt nontas som vi arbetar tillsammans med på kontoret.

vi har haft kick off med lekar, vattenland, middag och fest.

Jimmy, längst ut till höger, har varit här på semester med sin tjej anna,
jimmy gick guideskolan med mig, som tur va hann vi iaf ses nån timme,
denna veckan har vi kalle som jag också gick guideskolan med på besök,
ikväll ska jag iväg och säga hej till honom, men sen blir det nog raka vägen hem
i sängen, så att jag iaf kan göra det jag borde på kontoret imorgon.

för två veckor sedan kom skatteåterbäringen, och alla mina avdrag blev godkända,
så nu ligger det en hel del pengar på sparkontot och mer vill jag ha dit.

snart kommer även ansökningar för vinter, vart och vad ska man söka,
tankar rullar för fullt och det kommer bli intressant att se vad jag väljer,
både för mig och min omgivning!

nu ska jag försöka sova en timme eller två. tänker på er där hemma!

fantastisk ledig dag..

igår hade jag en underbar ledig dag tillsammans med Hanna, vaknade halv elva, helt nykter och på bra humör. Startade morgonen med att göra en stor sats köttfärssås så nu har jag matlåda för några dagar. Sen väckte jag Hanna, vi käkade lunch och sen hängde vi på stranden, efter ca 4 timmar tog vi en dusch och började promenera in till Platanias, och påväg dit fastnade vi på en mysig strand bara som heter Mama Mia.

med solnedgången som bakgrund, finns det något vackrare än när solen sakta går ner över vattnet, och som pricken över i:et fanns också en väldigt vacker träbrygga precis i brynet. Här satt vi, diskuterade stockholm och livet och avnjöt var sin milkshake.

livsnjutare Hanna Antonsson i egen hög person!

vissa dagar är bara livet fantastiskt!

sen gick vi på fishspa, och lät en sisådär 200 fiskar äta upp alla döda hudceller på fötterna/händerna och armarna.

hanna precis i början av fotäventyret.

dom var hungriga, och Maria, jag kan lova dig att detta är ingenting för dig!

här sitter vi och ser nöjda ut, men för er som känner mig, och som vet hur kittlig jag är kan jag berätta att de första 5 (!) minuterna av 17 var inte alls mysiga.

efter det blev det väldigt stark indisk mat och vi skrattade så att tårarna sprutade, både av glädje och av hetta, hanna var till och med tvungen att gå till vår läkare idag efter smärta i magen av denna starka mat.
aldrig förr har tre tjejer druckit så mycket vatten, och fyllt munnen med bröd och ris i desperat försök att släcka branden i munnen, halsen och magen.

sen avslutade jag det hela med en drink på tropicano, skratt och en livlig kareoke.
helt super bra dag, och anledningen till varför jag ligger på sängen när de andra i mitt team förfestar och gör sig redo för en ny natt på tropicano, platanias egna köttmarknad! imorgon är alla fpa (flygplatsansvariga) alltså mina tjejer ledig och vi ska iväg till fallasserna och rå om varandra!

godnatt..

tankar

här på kreta springer dagarna förbi som bara den, antingen sitter jag och kliar mig i huvudet på kontoret, där en felkryckning på tangentbordet kan bli enorma problem, eller så springer jag runt på flygplatsen med en walkie talkie i högsta hugg och försöker få arbetet att fungera som jag vill, eller så är jag ledig.

Det är över 2½ månad sedan jag kom hit, och säsongen sträcker sig ytterligare fem månader framåt, snart kommer också ansökningarna inför vintern, och jag är kluven i vad jag vill. Men även dom tankarna hinner nog också ändras innan valet ska tas.

Ikväll firar vår bar, alltså i samma hus som vi bor, 25år, så ikväll bjuds det på bbq och efter det vankas det utgång, ifall man orkar, men kan ju iaf trösta sig med att man är ledig imorgon. Och om jag går ut ikväll, ska jag försöka att ta mig upp till stranden imorgon, jag kan ju faktiskt sova även där!

och snart, midsommar. och sen semester, underbart!

mina nya inneboende (fast de bor utomhus, på balkongen)

Afrodite, vår hus katt har fått barn, 4st sötnosar fick hon fram på söndagen på min balkong, precis innan jag skulle på jobbet, blev lite sen eftersom jag gärna agerade bb här hemma. men nu är dom helt hemma här på min balkong.

förövrigt så fick jag genom min deklaration, härlig känsla, samt att jag bokat semester hem till stockholm, landar väldigt väldigt tidigt den 1 juli och stannar till den 7:e. det kommer att bli underbart!

nu ska vi bara knäcka nöten med jobbet så är allt frid och fröjd!

HANNIBAL

Kickoffen igår var kul, men ack vilken lång dag det blev, för att inte tala om intag av dryck. Kontoret har arbetat på i 10km/h idag men nu är det sovdags och imorgon är vi friska i knoppen och kan återigen göra kanon jobb.

jag var en blandning av Hannibal och exorcisten! Här är resultatet: