Litet hopkok av bilder.

Idag har min väldigt snäll chef lämnat sin dator hos mig medans hon är på jobbet.
därför ligger jag nu inne i sängen, kollar på en massa olika hemsidor samt funderar på att se en film, bara för att jag kan. Man blir så otroligt låst av att inte ha en dator hemma, tur nog har vi inte haft så mycket på jobbet så att jag faktiskt haft tid att skicka in några arbetsansökningar från kontoret.
Den ena ansökan var till London och därifrån har jag idag fått svar, Kontaktpersonen kommer att ringa upp mig inom den närmsta tiden för en intervju. Hallå, det är London! Hur galet är inte det.

Så här fint väder var det när jag tog med Pappa o Co på båt tur, här ligger vi på bamboo Island, och en bruna träbåten man ser på avstånd var den vi åkte med. vår kapten på båten är otroligt skicklig och körde båten hela tiden så att vi aldrig hamnade mitt i ovädret.

Här äter jag, pappa och britt-marie frukost på vårt hotell på Railey Beach, Nettan agerar fotograf!

Så här fint var det på ena sidan av ön.

Sen kom även Mamma till ´Phuket och en kväll när vi var ute och åt middag hamnade mamma och pappa bredvid varandra och jag fick ta en fin bild på mina fina föräldrar!

Jag och Pappa var på thaiboxningsmatch.
Här var det små killarna som startade matchen.

Det var en del blod.

Soliga dagar på stranden.

mamma shakar loss i party tuk tuken!

Sen kom också dagen då det var dags för mamma och packa sina saker, och mina,
och åka hem till sverige!

Samma kväll som mamma åkte gjorde vi också stinas sista bangla. Här dricks det buckets för fulla muggar.

I tisdag hade vi team dag phuket och Khao lak. Vi var på freedom beach på dagen, sen spelade vi minigolf och efter det käkade vi middag på en av våra restauranger, sen hamnade vi självklart på Bangla Road och igår var varken jag eller sanna så kaxiga när vi tog oss upp till frukost, för att direkt efter gå till starbucks och dö en smula, och sen efter det traskade vi vidare till two chefs och åt lunch. Efter det dog jag i nån timme i sängen innan jag slutligen åkte in till patong för att sätta mig på ett fik och dricka en massa kaffe! Och läsa bok.

Nu fann jag visst inga fler kort på denna kamera, så nu får det var slut.
Nu ska jag ta bort mitt nagellack, duscha och sen gå och äta någonting.
Stranden blir det nog inte idag för jag är rädd att jag kommer till att flagna snart, så jag håller mig i skuggan.

Ha en fin dag!

Bangla Road

Igår kväll ville Stina göra Bangla en sista gång innan hon åker hem. När hon ringde satt jag i sängen i myskläder och hårfärg hela huvudet. Inte så lång tid därefter sitter jag i en tuk tuk påväg mot Patong. Och vilken kväll vi hade! Super kul!

Nu ska jag hem och sova lite siesta!

Boktips

Här kommer lite boktips från de böcker jag läst mig genom under säsongens gång.

Under min säsong på Phuket har jag läst ca 15-20 böcker, speciellt efter att min dator gick i stöpet. Men denna bok var en sådan bok där jag vek mig dubbelt av skratt flera gånger.

Vanligtvis är jag inte överförtjust i Sophie Kinsellas sätt att skriva, men i denna bok tycker jag faktiskt att hon gör ett bra jobb. Den handlar om en tjej som i tron om att hon ska dö ombord på ett flygplan, berättar alla sina hemligheter för människan bredvid henne. Och när planet landar utan att krocka, möter hon den här killen på jobbet och inser att hon har sagt allt hon aldrig tidigare berättat för nån.

Vill man istället inte skratta utan beröras är denna bok ett alternativ,
den försvann under en dag på stranden.

Väldigt bra, sorlig, och jag måste erkänna att jag skäms när jag tänker på att jag inte hade någon vetskap om Vel d'hiv-razzian som ägde rum i frankrike under andra världs kriget. Så denna film måste jag nog också ta att se när jag kommer hem. Boken handlar om Sarah och hennes familj, en judisk familj som hamnar mitt upp i razzian och hur hennes liv sammanflätas med en kvinna i Paris. Oväntad, sorlig, fin och berörande.

Min mamma läser otroligt mycket böcker, deckar och kriminalböcker. Något som jag väldigt sällan klarar av. Jag orkar oftast inte kämpa mig genom inledningen. Men de senaste åren har jag iaf läst Män som hatar kvinnor, och här på Phuket har jag läst både hypnotisören och paganinikontraktet. Och jag måste säga, Kepler, så otroligt talang full, Jag är förundrad av att man som två författare kan skriva ihop, över att man inte fullkomligt slår ihjäl varandra under arbetets gång, men Kepler lyckas få mig fast under de första tio sidorna. Sträckläsning på hög nivå.

Här kommer en riktig Feel Good bok att mysa ner sig med på balkongen, men filtar och tea och vårens första solstrålar på kinderna. Lättsam, Mysig och med en härlig historia, självklart också ibland väldigt självklar i handlingen. Men ack ändå läsvärd.

Vårens entre

Idag är det sista dagen som mamma är på Phuket, efter lunch packar hon sin väska och åker sedan mot flygplatsen och för att om ett antal timmar senare vakna upp i sverige och på Arlanda.

Idag är det också bara tre veckor kvar tills jag sätter mig på oslo flyget för att kl. 18,00 på söndagen landa på arlanda. Med alla dessa minnen och otroliga människor jag mött med mig i hjärtat.

Våren kommer slå emot mig utan att jag har en möjlighet att stå upprätt. För om det är någongång under årets gång som den verkligen kärleken i kroppen kommer krypande så är det verkligen när våren gör Pang-Entre. När människor kämpar sig ur sin vanliga vinter-grå skala och som senare byter svarta kläder emot färggranna fejk ray ban-brillor, skinnjacka och en eller två take away kaffe och mjukglass! Det finns inga droger i världen som skulle kunna mäta sig med Vår-Energi som finns i sverige i april och maj! Stunder då allt känns möjligt!

Så fint att hjärtat smälter.

Vid Folkkungagatan i Stockholm återfinns en av de finaste kärleksförklaringarna jag sett i stockholm.

Några enkla ord på en skifferstensplatta i trottoaren!

Checkar ut från kontoret

Och sätter mig på stranden tillsammans med mina kollegor på stranden,
och dricker vin och kollar på solnedgången!

Livskvalité!

Fina saker i livet.

• Det finns dagar då man vaknar upp i sängen, sträcker sig lite lamt som en katt ungefär, och ser sig omkring i rummet och sedan tar ett djupt andetag av vad man kan kalla lycka. Dagar då känslor för allt och alla är fina. Då livet känns som högsta vinsten på lotto.

• Där flyktiga leenden från främmande män får en att nästan snava omkull i tunnelbanan.

• Dagar då musiken i ens öron spelas som bakgrundsmusik i filmen ”mitt liv”. Och där man faktiskt tänker, ”det här vore en bra film”

• Finns det någonting finare att man efter en natt tillsammans med någon man tycker om, vakna upp i ett rum som luktar er, där er säregna doft blandats tillsammans med passion, lycka och en gnutta svett. När man öppnar fönstret i rummet för att vädra, går för att hämta en kopp tea, och sedan kommer tillbaka till rummet, och den där lukten slår emot en som en knytnäve i magen. Den där känslan av lycka, av samhörighet, av er.

• När man läser en riktigt kul bok och faktiskt inte kan hålla sig från att brista ut i gapskratt, oavsett vart man befinner sig.

• När man gladeligen hoppar upp ur sängen oavsett vilken tid på dygnet det än är, bara för att det man gör är så kul.

• Dagar med slitna kaffe koppar i överflöd och alldeles för stora muffins tillsammans med de finaste vännerna i världen.

• Dagar som man mot allt i världen inte skulle byta bort!

Mamma har ett jobbförslag åt mig.

Hon tycker att jag ska skriva en Harlequin bok.

Tillbaka till Verkligheten!

Idag är jag på riktigt tillbaka på jobbet, efter tre otroliga veckor med korta influenser av ledighet och lite arbete.
Mamma stannar fortfarande tills imorgon kväll då det åter är dags för henne att bege sig hemåt igen, och om 4 veckor kommer jag också hemsläpande på halva livet i två resväskor.

Det känns väldigt underligt att jag ska komma hem, hela tiden "ute" så längtar man efter hemma, och nu är det alltså dags. Flytta hem till mamma igen, vid 26 års ålder, det trodde jag inte i första taget. Men å andra sidan har man väl hela tiden vetat att livet aldrig blir som man tänkt sig. För tänk om det vore det, då skulle mitt liv vara som en musikal där människor på tunnelbanan skulle ställa sig upp och helt magiskt dansa likadant allihopa och sjunga i takt till Oscar linnros "från och med du". Där saker och ting händer precis så där galet som det bara skulle kunna göra i mitt liv.

Men att komma hem, känns både jätte spännande, och jätte hemskt. Inget riktigt jobb, boende hemma hos mamma och utan pengar, skillnaden från när jag kommer hem nu och när jag flyttade ner till mamma 2006 skiljer sig inte så jätte mycket. Det enda som är, är att jag varit utomlands i två år, samt att det 6 år sedan 2006 och mycket har hänt sedan dess.

Igår spenderade jag och mamma två och en halv timme på ett spa inte så långt ifrån där vi har vårt kontor. Där badade vi ångbastu, jacuzzi och fick både body scrub och massage. Fantastiskt. Innan det så pressade vi också på stranden, hård press inför hemresan. Vi har haft två jätte mysiga veckor med god mat, goda drinkar, bra musik, skratt, biljard, sol, bad, boxning osv!

Här är en bild på mig, pappa och Britt-Marie från vår två dagars tur till Krabi. Här med en öl på stranden.

Saker som hänt de senaste dagarna.

Idag är det hela två veckor sedan Pappa, Nettan och Britt-Marie kom till ön för besök. Vi har hunnit med en underbar 2 dagars tur ute till havs i den thailänska skärgården, med övernattning på ön Raliey Beach i Krabi. Vi har också lapat en himla massa sol på stranden, och även några regndroppar har passerat förbi.

I söndags för en vecka sedan kom även Mamma till ön, vi for på en 2 dagars tur till nationalparken Khao Sok. Där vi åkte kanot, red elefant och hade jungeltrekking, självklart bodde vi i trähus, ungefär dubbelt så stora som min gamla lekstuga som hänge ute i djungeln mellan trädet. Det var otroligt mysigt.

Restauranger har besökt, både med thailänsk mat och internationell. Många har rynkat på näsan åt min familj, "ja det här är min mamma, min pappa, min pappas tjej, och min pappas svärmor!"

I Fredags var jag och pappa på thaiboxning, det var både intressant, kul och en hel del snygga kroppar att tjuvkika på, mest troligt tar jag en liknade upplevelse med mamma nu i veckan!

Idag har jag haft flygplats, och mamma är på tur till Phi Phi öarna! Ha det fint!

Utan dator för resterande tid..

Så här lagomt till att jag bara har lite mer än en månad kvar på Phuket, är kameran fullmatad med en massa fina bilder, lite av semestern med Pappa och hans Familj är avklarad, och söndagen då Mamma kommer närmar sig med stormsteg. Så bestämmer sig min dator för att helt gå i graven, utan minsta tecken på att vilja återupplivas.

Därför kommer inläggen i bloggen att minska drastiskt, och fotograferierna kommer nästan helt att utebli.

Men jag lever, mår gott, och njuter av att ha mina nära och kära i närheten!

Ringrostig?

Äntligen, inte en dag för sent har jag återupptagit målandet.

Jag kan själv se och känna att jag är ringrostig men hur som helst så är det hur kul som helst.

Tre thaiare.

När jag och Annie var ute i tisdags så mötte vi upp dessa små hobbitar (seriöst,jag kände mig lång, och annie var som en flaggstång bredvid den) vi startade kvällen på Timber i Phuket Town.
Och döm om vår förvåning när servitörerna började bjuda alla på soppa klockan två på natten,
vem vill ha soppa då? Inte annie iaf.

Jag hade likadan fluga som en del av personalen.

Vi hade en bra taxichaufför, vi fick en fjärkontroll till cd spelaren så att vi själva kunde välja musik osv.