Tillbaka till Verkligheten!

Idag är jag på riktigt tillbaka på jobbet, efter tre otroliga veckor med korta influenser av ledighet och lite arbete.
Mamma stannar fortfarande tills imorgon kväll då det åter är dags för henne att bege sig hemåt igen, och om 4 veckor kommer jag också hemsläpande på halva livet i två resväskor.

Det känns väldigt underligt att jag ska komma hem, hela tiden "ute" så längtar man efter hemma, och nu är det alltså dags. Flytta hem till mamma igen, vid 26 års ålder, det trodde jag inte i första taget. Men å andra sidan har man väl hela tiden vetat att livet aldrig blir som man tänkt sig. För tänk om det vore det, då skulle mitt liv vara som en musikal där människor på tunnelbanan skulle ställa sig upp och helt magiskt dansa likadant allihopa och sjunga i takt till Oscar linnros "från och med du". Där saker och ting händer precis så där galet som det bara skulle kunna göra i mitt liv.

Men att komma hem, känns både jätte spännande, och jätte hemskt. Inget riktigt jobb, boende hemma hos mamma och utan pengar, skillnaden från när jag kommer hem nu och när jag flyttade ner till mamma 2006 skiljer sig inte så jätte mycket. Det enda som är, är att jag varit utomlands i två år, samt att det 6 år sedan 2006 och mycket har hänt sedan dess.


Igår spenderade jag och mamma två och en halv timme på ett spa inte så långt ifrån där vi har vårt kontor. Där badade vi ångbastu, jacuzzi och fick både body scrub och massage. Fantastiskt. Innan det så pressade vi också på stranden, hård press inför hemresan. Vi har haft två jätte mysiga veckor med god mat, goda drinkar, bra musik, skratt, biljard, sol, bad, boxning osv!



Här är en bild på mig, pappa och Britt-Marie från vår två dagars tur till Krabi. Här med en öl på stranden.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback