tankar om livet.

idag är det 29 grader varmt i skuggan här på kreta, och 29 grader är vanligtvis väldigt varmt, men när man ligger hemma i sängen framför en fläkt i ett försök att svalka sig och man har feber och är sjuk, är 29 grader sisådär. men trots det har den här dagen varit givande. började med att ta en bil, åka till apoteket och köpa en massa piller, sedan vidare till matbutiken för ett upprustning av köket. Jag mår så bra när man öppnar kylen och vet att det finns en massa mat innanför dörren.

Efter det åt jag lunch med mina kära FPA tjejer, en god grönsakssoppa, och avslutade det hela med kaffe och kaka på baksidan av huset med Rasmus. Efter en lång tid med bara downs och ännu mera downs, känns det äntligen som att "things can olny be better"

har haft on haft kollat på film och försökt att vila mig, inför min arbetsdag imorgon.

och om inte allt för länge är det dags för sex dagars semester hemma i sverige, förhoppningsvis blir det 3 nätter på hotell med Hannah, Mys med Viggo och förhoppningsvis nya systerbarnet! Shopping i sverige, mjukglass med tuttifruttiströssel, drinkar på fridays, kaffe med Sara, häng med tjäder familjen och att vila ögonen på en massa gott ögongodis! Middag med Mamma och Malin, långa telefonsamtal med Sanna&Katta och bara njuta av Stockholm, Finns det någonting vackrare än Stockholm på sommaren och på hösten för all del!



tänka sig att jag haft både mamma, och pappa och nettan på besök här,
det ger så mycket nyfunnen energi! och i höst kommer först Maria med familj och sen Mamma och Ewa, och har jag tur kommer också Hannah ner en sväng.


här är jag och mina fpa tjejer, samt nontas som vi arbetar tillsammans med på kontoret.


vi har haft kick off med lekar, vattenland, middag och fest.

Jimmy, längst ut till höger, har varit här på semester med sin tjej anna,
jimmy gick guideskolan med mig, som tur va hann vi iaf ses nån timme,
denna veckan har vi kalle som jag också gick guideskolan med på besök,
ikväll ska jag iväg och säga hej till honom, men sen blir det nog raka vägen hem
i sängen, så att jag iaf kan göra det jag borde på kontoret imorgon.

för två veckor sedan kom skatteåterbäringen, och alla mina avdrag blev godkända,
så nu ligger det en hel del pengar på sparkontot och mer vill jag ha dit.

snart kommer även ansökningar för vinter, vart och vad ska man söka,
tankar rullar för fullt och det kommer bli intressant att se vad jag väljer,
både för mig och min omgivning!

nu ska jag försöka sova en timme eller två. tänker på er där hemma!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Men vad härligt, nu lät du liiite mer positiv än när vi pratade sist,skönt att läsa! :)

Krya på dig!! Kramkram

2011-06-20 @ 22:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback