Vilken superhelg!

I fredags kompade jag ut tidigare från jobbet och skyndade mig hem för att ställa i ordning middagen för kvällen.
Min fina morfar och mormor var på besök i staden, och kvällen till ära bjöd på Pulled Beef med Hamburgarbröd och en massa gott, och middag blev en succe som avslutades med kaffetår i min fina guldservis med kaffe och morotskaka.
 
 
Lördagen bjöd på strålande sol och världens snabbaste Öl på Snaps med Lina. Man vet att våren och sommaren verkligen är på gång när Medborgarplatsen fylls av bleka, glada människor med solglasögon på nästippen.
 
Snabbt som attan tog jag från Medis till Odenplan och Intiman.
Där väntade konsert med Kalle Moraeus. Jag gillar i stort sett all musik men kommer sällan i kontakt med folkmusik, så det var fint att få två timmar att bejaka annat än det jag vanligtvis lyssnar på.
Efter konserten köpte mina morföräldrar en signerad skiva och jag fick dem att ta en bild med Kalle.
Mormor tyckte nog nästan att det var lite jobbigt, för hon blev lite fnittrig. På samma föreställning var också Benny Andersson, så lite kändisspaning hanns också med.

Sen hem till Mor och åt finmiddag, med löjrom och Cava till förrätt, Älggryta till huvudrätt och panna cotta till dessert.
 
Och just nu håller jag på att göra mig redo för Afternoon Tea på Grand Hotel med finaste tjejerna. Tjejerna som jag i sommar åker till Toscana med, där vi hyrt ett hus och ska försvinna i magiska landskap, sol och bad, och en himla massa vin. Vilken helg med andra ord!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback