Mat

Det är nått alldeles speciellt med att laga mat. Jag kan inte för allt i livet förstå människor som lever på smörgåsar och som inte njuter av njutningen att slå sig ner vid bordet med en kärleksfull lagad rätt.
Sen lider jag självklart av samma beslutsångest över vad man ska äta, som idag till exempel. Då jag pendlat mellan flera rätter och fortfarande inte bestämt mig. Fast nu lutar det åt chorizo, stekt i panna med spiskummin, i tortillabröd med vitlökscremefraiche, lök och grönsaker.
 
Idag har jag bemästrat konstens alla regler och tvättat min älskade trasmatta i badkaret. Tungt och blött blev mest allt i rummet, men mattan är nu ren och hänger på tork på balkongen.
 
Började också söndagen med amerikanska pannkakor med kokta hjortron och grädde. Och en kanna kaffe.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback